מהומה בקונגרס

הדמוקרטים יושבים על הרצפה ולא מוכנים לזוז

חברי הקונגרס הדמוקרטים מוחים על מדיניות הנשק של ארה"ב ודורשים בעקבות הפיגוע הרצחני באורלנדו שחוקי הנשק יוחמרו ויוטל פיקוח על מכירת נשק לחשודים בטרור. צפו במחאה (חדשות בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום מסך מתוך הטוויטר של חברת הקונגרס תמי דוקוורס)

מחאה חריגה במיוחד מתרחשת בקונגרס האמריקאי החל משעות הלילה (חמישי) כאשר חברי קונגרס דמוקרטים הודיעו על "שבירת הכלים", התיישבו על רצפת הקונגרס וסירבו להתפנות, זאת במחאה על מדיניות הנשק של ארה"ב. חברי הקונגרס הדמוקרטיים דורשים כי תתקיים הצבעה על הצעת חוק אשר מגביר את הפיקוח על מכירת כלי נשק לחשודים בפעילות טרור.

על פי התיקון השני לחוקה האמריקאית, מכירת ורכישת נשק מותרת באופן כמעט חופשי, אך חברי הקונגרס הדמוקרטים דורשים לאור הפיגוע באורלנדו בו נרצחו 50 בני אדם בידי מפגע מוסלמי, פיקוח על כלי הנשק בארצות הברית כך שיוכלו לוודא שחשודים בטרור לא יוכלו לרכוש כלי נשק. כמו כן, דורשים חברי הקונגרס כי יבוצעו בדיקות רקע למי שמעוניין לרכוש נשק. הצעות החוק הללו הופלו על ידי הרפובליקנים שמהווים רוב בבית הנבחרים, לפני מספר ימים.

הדמוקרטים התאספו באחד מחדרי הדיונים בקונגרס והתיישבו על הרצפה כשהם זוכים לתמיכה רבה של חבריהם הבאים לבקר אותם ולקרוא לרפובליקנים לנקוט פעולה. קבוצת המוחים גדלה לכ-100 איש וכללה לעתים גם חברי סנאט דמוקרטים שבאו לתמוך בחבריהם בקונגרס. אחד מהם, אף היה המתמודד הדמוקרטי ברני סנדרס שמתמודד מול קלינטון על המועמדות של המפלגה לנשיאות.

מנהיגת המיעוט הדמוקרטי בקונגרס, ננסי פלוסי, התחייבה שהדמוקרטים לא יעזבו את רצפת הקונגרס עד אשר דרישותיהם ייענו. "אנחנו נהיה פה כמה זמן שיידרש, כל יום", היא אמרה. "זהו רגע האמת". חבר הקונגרס ג'אן שאקווסקי מאילינוי הצהיר: "אני לא יודע כמה מאיתנו יישארו, אבל התוכנית שלי היא כזו: הבאתי שמיכה".

ההפגנות התקיימו גם מחוץ לקונגרס, מאות מפגינים הגיעו להביע את תמיכתם בחברי הקונגרס הדמוקרטים. מבחינת הרפובליקנים שדוגלים בתיקון השני לחוקה האמריקאית שמתיר לאזרחים אמריקאים לשאת נשק מתנגדים כאמור להצעות החוק וטוענים כי "שבירת הכלים" עליה הצהירו הדמוקרטים בעייתית ותפגע ביכולת בית הנבחרים לתפקד. מבחינתם הדמוקרטים הם המיעוט ועליהם לכבד זאת ולהבין כי המשמעות של כך היא חוסר יכולתם להחליט אלו חוקים יעלו להצבעה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר