אין פרטנר

אבו מאזן סירב להיפגש עם הנשיא רובי ריבלין

הנשיא רובי ריבלין נמצא בימים אלו בבריסל כאורח האיחוד האירופי כמו גם יו"ר הרשות הפלשתינית, מחמוד עבאס. נשיא הפרלמנט ניסה לארגן מפגש ביניהם, ריבלין הסכים אך אבו מאזן סירב (מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
רובי ריבלין בנאומו בפרלמנט האירופי (צילום מסך מתוך ערוץ היוטיוב של בית הנשיא)

נשיא המדינה ראובן ריבלין הסכים להיפגש עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, על פי הצעתו של נשיא הפרלמנט האירופי מרטין שולץ, אך הנשיא הפלסטיני סירב להצעה, כך דווח הבוקר (חמישי) ב-ynet.

השניים שוהים בימים אלו כאורחי האיחוד האירופי בבריסל ושולץ קיווה כי יצליח להפגיש ביניהם. אתמול, במהלך מסיבת עיתונאים משותפת בין ריבלין לשולץ בפרלמנט - לאחר נאומו של ריבלין בפני המליאה - נשאל שולץ על מאמצי התיווך שלו לקיים פגישה בין השניים. שולץ השיב שאבו מאזן ינחת בקרוב בבריסל והוא מקווה שדרכיהם של השניים יצטלבו ואף אחד לא יברח אחד מהשני. ריבלין הדגיש: "אל תדאג - אני לא אברח". אך כאמור למרות היענותו של ריבלין, תשובתו הסופית של אבו מאזן הייתה שלילית.

באופן לא מפתיע האירועים התקשרו לדבריו של ריבלין בפרלמנט האירופאי בדבר חולשת ההנהגה הפלסטינית. "כדי להגיע להסדר קבע מלא נדרשת מנהיגות אפקטיבית. ההנהגה הפלסטינית מפוצלת היום, (לפחות) לשניים. הרשות הפלסטינית, השולטת ביהודה ושומרון ומנגד, חמאס, השולטת בעזה, מחויבת אידיאולוגית להשמדת ישראל, בדרג המדיני והצבאי שלה".

בנאום אתמול תקף הנשיא ריבלין את היוזמה הצרפתית: "היוזמה סובלת מפגמים מהותיים - הניסיון לשוב למשא ומתן לשם משא ומתן לא רק שהוא לא מקרב אותנו לפתרון המיוחל - אלא שהוא מרחיק אותנו ממנו", אמר הנשיא ריבלין בפנייה לראשי האיחוד האירופי, שרק לפני יומיים אימצו את היוזמה הצרפתית. "יש חוסר אמון טוטאלי בין ההנהגות ובין ישראל לפלסטינים".

סירובו של אבו מאזן תמוה, שכן מדובר בפגישה שבכל מקרה לא הייתה מקדמת שום דבר מעשי. ריבלין כנשיא אינו מוסמך לייצג את ישראל בנושא זה, וסירובו של אבו מאזן רק מחדד את הטענה הישראלית שהוא אינו פרטנר לשלום. זוהי לא הפעם הראשונה שריבלין מצהיר על הסכמתו לפגוש את המנהיג הפלסטיני, לפני כחודשיים הוא אמר את הדברים בעת ביקורו של שר החוץ הצ'כי הצהיר ריבלין כי יפגוש את אבו מאזן בתיאום עם ממשלת ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר