המעקבים אחר המוסדות

פרסום ראשון: החוזה של משרד החינוך וחברת החקירות

לאחר שפורסם כי משרד החינוך יצא במכרז לחברת חקירות שתעקוב אחר מוסדות החינוך והדיווחים שלהם, "כיכר השבת" חושף כעת את החוזה שנחתם עם החברה שתבצע את אותם חקירות (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל - פלאש 90, shutterstock)

לפני כשבועיים דווח כי משרד החינוך שכר לראשונה חברת חקירות שמטרתה מעקב אחר מנהלי מוסדות החינוך בכל הזרמים וכן אחר תלמידים במטרה לוודא שאין הונאות מצידם לגבי זמני הלימודים וחיסורי תלמידים וכן שנעשה שימוש הוגן בתקציבים.

על פי הדיווח של עמרי מניב בערוץ 10, חברת החקירות תבצע מעקבים, צילומים ואף תעקוב אחר יומני המורים על מנת לוודא שאין חשש לשחיתות בבתי הספר.

מזכ"ל הסתדרות המורים יוסי וסרמן יצא חוצץ כנגד הדבר ותקף את משרד החינוך שפועל כאילו המנהלים והמורים הינם גנבים המנסים לרמות את המערכת ואף איים במכתב ששיגר למנהלי ומנהלות בתי הספר, כי "אם לא תהא הבהרה שניסוחה יניח את דעתנו, אנו נכריז סכסוך עבודה".

החוזה

במשרד הגיבו מחד כי אין כל שינוי במדיניות והובטח כי המשרד לא יעסוק בחקירת מנהלים וודאי לא ברשת החינוך הממלכתית.

בהמשך פרסמה מנכ"לית משרד החינוך מיכל כהן הבהרה: "במהלך הימים האחרונים התפרסמו בכלי התקשורת ידיעות מופרכות וללא כל אחיזה במציאות בדבר מעקבים אשר מתקיימים, לכאורה, אחר מנהלי מוסדות חינוך. לצערי הם הובילו לתחושה של בלבול ולתחושה של הבעת אי אמון במערכת. לאורך כל השנים מקיים משרד החינוך בקרות שוטפות אחר מספר נושאים ובשנים האחרונות אף הרחיב את הבקרה לנושאים נוספים".

בחלק מודגש כתבה כהן כי "לנוכח הדברים ברצוני להדגיש ולהבהיר באופן שאינו משתמע לשני פנים כי אין וגם לא יתקיימו מעקבים אחר מנהלי בתי ספר כל אמירה אחרת בעניין משוללת כל יסוד.

"לכל אורך השנים הביקורות הללו נערכו על ידי גופים שונים, שלא פעם גרמו לכם אי נוחות, בשל ריבוי הביקורים שלהם במוסדות החינוך. מנהלים רבים אף התלוננו והביעו את אי שביעות רצונם מהמצב. בהתאם לזאת, בחנו בכובד ראש את הסוגיה, ולפני כשמונה חודשים החלטנו באמצעות מכרז לאגם את כלל הבקרות של כלל הגופים השונים תחת גוף אחד מסודר. הבקרות ימשיכו להתנהל בשקיפות מלאה ובשיתוף עם מנהלי מוסדות החינוך".

מתוך המכרז

כעת חושף "כיכר השבת" את פרטי החוזה מול חברת החקירות. מתברר כי מדובר בחברת 'א. חיימוביץ' חקירות מבית התאומים רחוב ז'בוטינסקי ברמת גן.

החוזה הינו לשנה מתאריך 8 במאי 2016 עם אופציות הארכה בשווי 418 אלף שקל כולל מע"מ לשנה.

יצויין כי בחוזה מסתמכים הצדדים על פרטי המכרז המובא ב"כיכר השבת" ושם נראה כי בניגוד לטענות המנכ"לית כן יתקיימו מעקבים אחר המנהלים במוסדות החינוך.

המכרז

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר