יו"ר איגוד היצרנים

"אין כזה דבר 'מזון לא בריא' - אם משרד הבריאות אישר אותו"

בכיר בתעשיית המזון מספק התבטאות שנויה במחלוקת לגבי האוכל שקורץ ממדפי הקניות, וטוען כי בישראל המצב הוא ש"אין מזון לא בריא - יש בריא ובריא יותר". אחר כך פורסמה הבהרה (בריאות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
(צילום: Moshe Shai/FLASH90)

יו"ר איגוד יצרני המזון איציק תמיר טוען כי "צריך להוציא את המושג 'מזון לא בריא' מהלקסיקון. אין דבר כזה 'מזון לא בריא' אם משרד הבריאות אישר אותו. מזון לא בריא הוא לא חוקי ואסור לשימוש ולשיווק. יש 'מזון בריא' ויש 'מזון בריא יותר'". יצויין, כי בעבר כיהן תמיר כמנכ"ל קוקה-קולה ישראל.

כיודוע, לאחרונה, מידע שהגיע מארגון הבריאות העולמי אודות נזקי מזון, החל לנשב גם ממשרד הבריאות בישראל, שם שוררות רוחות חדשות שלא היו מוכרות לתעשייה עד כה. ההתבטאות של השר ליצמן נגד תעשיית המזון המהיר, קמפיין הסוכר המטלטל שרץ מאז מרץ, וקמפיין המלח (שנגנז כעבור זמן מה אבל ממשיך להתרוצץ ברשת ולצבור צפיות) - מלחיצים מאוד את בכירי תעשיית המזון.

התשדיר הגנוז של משרד הבריאות

"בתקשורת", אמר יו"ר איגוד היצרנים בנאומו המוזכר, "מציגים תמונה כאילו שיש את 'הרעים' - יצרני המזון, שכל מה שהם עושים זה לחשוב איך מחבלים בבריאות הציבור ונותנים לו לאכול דברים לא בריאים, ומצד שני יש את הרגולטורים - שהם גיבורי־על ששומרים על הגלקסיה מפני יצרני המזון המרושעים. זה ממש לא ככה. יש לנו אחריות אדירה כלפי הצרכנים שלנו ואנחנו עושים הכל כדי לספק להם את הכי טוב שיש".

מאיגוד תעשיות המזון נמסר: "מיותר לציין וכל בר דעת מבין כי מזון המוגדר 'מזיק' משמעו מזון מקולקל. כוונתו החדה והברורה של מר איציק תמיר בפאנל היתה שאסור שמזון מקולקל יוצע למכירה וחובה לסלקו מהמדפים על פי החוק. כוונת דבריו נגעה באופן חד־משמעי למוצרים מקולקלים, שאינם ראויים למאכל אדם. כל פרשנות אחרת הינה מוטעה ומטעה".

כזכור, קמפיין משרד הבריאות, בתחילת החודש, נגד חטיפים מלוחים - שוק שהיקף המכירות שלו מתקרב ל-400 מיליון שקל בשנה - נגנז בתוך יממה, ומשה בר סימן טוב מנכ"ל המשרד הסביר: "החלטנו שזה הזמן לתת הזדמנות לשינוי. הוכחנו שיש לנו נבוט ביד, ואם צריך - נחזור להשתמש בו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר