שלוימל'ה ליום השבת

האזינו: הלחן הספונטני של ר' שלמה קרליבך ל"והראינו בבניינו"

במשך שנים רבות היה ר' שלמה קרליבך בלבם של רבבות עם להיטים נצחיים, אך את מרבית שיריו הכירו רק החסידים ההדוקים ביותר. מידי שבוע בכיכר: השירים הפחות מוכרים של קרליבך (האזינו)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
רבי שלמה קרליבך (עטיפת אלבום)

במשך שנים רבות היה ר' שלמה קרליבך בלבם של רבבות עם להיטים נצחיים, אך את מרבית שיריו הכירו רק החסידים ההדוקים ביותר. לפני כמה שנים הוקם ערוץ יוטיוב אליו עולים מידי שבוע לכבוד שבת שיריו האגדיים של ר' שלמה. בכל שבוע, "כיכר השבת" מגיש לכם את השיר השבועי של ר' שלמה, לפני כולם.

והשבוע: "והראינו בבניינו"

לא כל ניגון של רבי שלמה קרליבך הפך לשיר. פעמים רבות היו זוכים מי שישבו עם קרליבך לזיצים בארץ ובעולם לחוויה יוצאת דופן בה היה רבי שלמה מלחין באותו הרגע ניגון, ומחבר לו מילים במה שהיה נראה כפעולה נטולת כל מאמץ מצידו.

במקרים יוצאי דופן, היו מי שהיו מקליטים את הזיץ ומשאירים לנו פיסת היסטוריה של ניגון ומילים שנשמעו בזיץ כלשהו אי שם בשנות ה-70 או ה-80.

והראינו בבניינו (באדיבות ערוץ היוטיוב של ר' שלמה קרליבך)

הניגון שלפניכם מספר בדיוק את הסיפור הזה. כשניגשנו לכתוב את הפינה השבועית והוחלט לדבר עליו, לא ידענו הרבה פרטים על הניגון. מה שכן ניתן היה לשמוע, סיפר לנו שהניגון הוקלט בזיץ והוא לא ניגון מוכר במיוחד ולא נראה שרבי שלמה שר אותו פעמים רבות.

מזמינים אתכם לפנות אל הדור אשר ידע את רבי שלמה, לשמוע את הסיפורים והחוויות שנחרטו עמוק בלבבות כל המשתתפים ולקבל געגועים לאדם שככל הנראה לא פגשתם מעולם אך נפשכם נקשרת אליו בעקבות הניגונים והסיפורים.

  • במידה ויש בידיכם פרטים נוספים על הניגון, ספרו לנו במייל: rabishlomo@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר