תכנית הסופ"ש הארוך - מחמישי עד שני - אושרה בוועדה

על פי התכנית שאושרה היום בוועדת השרים לחקיקה, שש פעמים בשנה יחול בישראל סוף-שבוע ארוך בן ארבעה ימים. מה החששות מהתכנית הסימפטית ומתי היא תצא לפועל? • כל הפרטים (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

בוועדת שרים לחקיקה אושרה היום (ראשון) הצעת החוק של ח"כ אלי כהן, לפיה החל מהשנה הבאה - 2017 - ייצאו העובדים לסוף שבוע ארוך, מחמישי עד שני, שש פעמים בשנה.

על פי ההצעה, מספר ימי הלימודים של התלמידים לא ישתנה ומתוך שישה ימי הראשון החופשיים, יומיים יהיו בחופשת הקיץ וארבעת הימים הנוספים ירדו מחופשת הפסח או החנוכה. שישה סופי השבוע הארוכים יקצרו את שבוע העבודה בשעה אחת, כלומר: מדובר בהפחתה של 8.5 שעות על פני כחודשיים.

ההצעה להחלת סוף שבוע ארוך באה על רקע מספר השעות הגבוה במיוחד שעובד העובד הישראלי ביחס לעמיתיו בעולם: כ-43 שעות שבועיות, לעומת מדינות ה-OECD שבהן מספר השעות הממוצע עומד על 40 שעות שבועיות ואף פחות מכך.

מלבד הפגיעה ברווחת העובדים וביכולתם לאזן בין העבודה לבין המשפחה והחיים פרטיים, יש לכך גם השפעה שלילית על פריון העבודה בישראל, שנחשב לאחד מן הנמוכים במדינות ה-OECD. במדינות כמו ארצות הברית וגרמניה, שבהן שעות העבודה הן בין 38 ל-40 שעות, רמת הפריון גבוהה משמעותית.

בהתאחדות התעשיינים מזהירים מפני יישום ההחלטה, ובסקר שנערך בקרב 210 חברות ממגזרים שונים במשק עולה כי מתן חופשה בימי ראשון יביא לעליית יוקר המחיה בישראל. לפי הסקר, 30 אחוזים השיבו כי המהלך יעודד אותן להעתיק פעילויות מחוץ לישראל ולפטר עובדים, ו-55 אחוזים מהחברות דיווחו כי המהלך יביא לצמצום הפעילות העסקית שלהם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר