הטקס בנחל החרדי: ב-40 מעלות חום, ללא מים

ההורים הנרגשים הגיעו בשבוע שעבר לטקס של ילדיהם המשרתים בנחל החרדי, והופתעו לגלות את תת התנאים בהם נערך הטקס, בחום הלוהט בבקעה וללא מים להקל על השרב הבלתי נסבל (צבא)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
טקס הענקת כומתות בנחל החרדי (צילום: עמותת נצח יהודה)

כעס רב מביעים הורים לחיילים חרדים, על כך שבשעת צהריים, בשמש הקופחת של בקעת הירדן, העניק צה"ל כומתות ללוחמי הנחל החרדי שבגדוד "נצח יהודה". עשרות בני משפחה התכנסו ביום חמישי האחרון באנדרטת הבקעה לטקס הענקת הכומתות לחיילי הגדוד, אך בפועל הם עסוקים בעיקר בניסיון לשרוד חום של 40 מעלות, כמעט ללא שתייה, תחת כיפת השמים.

בצה"ל בודקים, למה נקבע מועד הטקס לשעות הצהריים. בשעה זו - לדברי נוכחים במקום - נרשמו במקום ארבעים מעלות ומעלה, כאשר בשטח לא הוצבו נקודות מים לשתייה וכן הוקמה צילייה קטנה שלא הכילה את כל הקהל שנכח במקום. לדברי מקור צבאי רשמי, לאחר האירוע ובעקבות התחקיר הוחלט כי הטקסים הבאים לא יתקיימו באנדרטת הבקעה.

אחד ההורים מספר לאתר nrg המדווח על המקרה, כי "במהלך הטקס כמה נזקקו לטיפול רפואי. זה הזוי ברמות על. נותר לנו לתאר מה עבר על החיילים עצמם. ההחלטה לעשות את הטקס בשעה הזו ובמקום הזה הייתה לא הגיונית, היות ומדובר בשעה בה קיים עומס חום בלתי נסבל, שמן הסתם היה מבטל כל תרגיל או פעילות צבאית אחרת. ציפינו שיחלקו מים, אבל בקושי לחיילים עצמם היה. הגשנו לחיילים מים שהבאנו מהבית במהלך הטקס", הוא תיאר.

כמו כן, בסוף הטקס שרצו להגיע לרכבים שהיו בחניון, לא הובאו ה'שאטלים' שהעלו אותם למעלה מוקדם יותר. המשתתפים באירוע נאלצו לצעוד 600 מטר עד לחניון, כאשר כמה מהם אף נאלצו לקבל טיפול רפואי בשל המחסור בשתייה והחום הכבד. "צעדנו עשרות אנשים מבוגרים ברגל לחניון", מספר ההורה. "אחרי זה התברר לנו שבשעה מאוחרת יותר התקיים הטקס של כל החטיבה, וזה נותן הרגשה שהחרדים הם סוג ב', כולם יעשו טקס בשעה נעימה יותר והם באמצע היום".

דובר צה"ל מוסר: "טקס הענקת הכומתה תוחקר והופקו לקחים על מנת למנוע הישנות המקרה בעתיד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר