קרב בבני ברק

הישיבה ביקשה: "צו מעצר לחנוך זייברט" - מה עומד מאחורי הבקשה היחודית של ישיבה בבני ברק מבית המשפט?

הישיבה חשה עצמה עומדת בפני סכנת הריסה מצד עיריית בני ברק ונקטה בצעד לא שגרתי. הסיפור המלא, שבשיאו אמר השוטר העירוני: "חנוך זייברט הוא מנהל את כל בית המשפט באזור" (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
חנוך זייברט, ראש עיריית בני ברק (צילום: יהודה פרקוביץ)

דאגה רבה מלווה בימים אלו את תלמידי ישיבת 'שער התלמוד' בעיר בני ברק, בשל התנהלותה של עיריית בני ברק כלפיה לאחרונה.

ישיבת שער התלמוד – ישיבה גבוהה וישיבה קטנה - הממוקמת בשכונת קרית הרצוג שבבני ברק, מוכרת כבר שנים רבות כמי שמתמחה בגידול תלמידים הזקוקים לטיפוח ויחס חם ומקצועי – לתורה ויראת שמים, בהצלחה מרובה ומוכחת.

לפני כשנה, פרצה מחלוקת בין עיריית בני ברק לבין הנהלת הישיבה, לגבי אופי המעמד החוקי של המבנה בו היא שוכנת: לטענת בני הישיבה, גורמים בכירים בעירייה החלו ללטוש עיניהם למקום, ולזמום בו הקצאה לגוף אחר, באזור המתפתח באופן מואץ בשנים האחרונות תוך חסר קבוע – ההולך ומחריף – של שטחי קרקע להקצאות עבור גופים ומוסדות שונים.

כבר אז, בשלב הראשון של התסבוכת אליה נקלעה הישיבה מול העירייה, הוצא צו ביניים על ידי בית המשפט המחוזי-מרכז, המונע בנחרצות כל ניסיון לפנות את הישיבה מהמקום, עד להכרעה מסודרת בנדון.

כבר לפני זמן מה, הבינו בישיבה כי בעיריית בני ברק לא שוקטים על השמרים ומתכננים בכל זאת להוציא את תוכניתם אל הפועל, לטענתם. ההבנה הזו הבשילה, כשמוסדות חינוך השוכנים בסמיכות ושרשת החשמל שלהם מחוברת – טכנית – דרך מבנה הישיבה, תמורת תשלום, הפסיקו להעביר את התשלום הקבוע לישיבה, כמימים ימימה. בשל כך, ניתקו בישיבה את חיבור החשמל בין המקומות. "לא יתכן", אמרו בישיבה, "שאנו נעביר את התשלום הגבוה לחברת חשמל עבור גני הילדים שלידנו, ולא נקבל מהם את ההחזר המובן מאליו".

בהנהלת הישיבה תיארו לעצמם שהפסקת התשלום לא נעשתה כך סתם ללא סיבה, ובוודאי שישנה יד מכוונת מאחורי האקט המוזר. ואכן, ההמשך לא איחר לבוא: עיריית בני ברק שלחה למקום גנרטור עבור המוסדות הסמוכים והציבה אותו ב...שטח הצפוף של הישיבה. זו מצידה, ניסתה לעצור את ההליך, ופנתה שוב לקבל סעד מבית המשפט המחוזי-מרכז בבקשה להשית על העירייה קנס כספי על המעשה או להוציא צו מעצר כנגד חנוך זייברט ראש העירייה, בגין "ביזוי בית המשפט", שכזכור, כבר הורה לעצור באיבו כל הליך כנגד הישיבה מטעם העירייה.

מה שכעת קרה הפתיע את כולם: קבלן הריסות הופיע בשטח הישיבה בשעה 02:30 בלילה, ולמראה עיניהם ההמומות של בני הישיבה ורבניה, הוא החל להפעיל שופל וכלים מכניים כבדים בניסיון להרוס חלקים ממבנה הישיבה. כשנאמר לו שיש צו בית משפט שאוסר עליו לעשות כן, הוא סר הצידה ולטענת הנוכחים שוחח טלפונית עם חנוך זייברט ראש העירייה, וזה הורה לו להמשיך בהריסה.

רק התגייסות ספונטנית וכואבת של בני הישיבה בגופם ממש, הצליחה לעצור את מעשי ההרס במבנה הישיבה הקדושה.

מענין לציין, כי איש השיטור המקומי המופעל בעיר מטעם העירייה, השיב לטענות בני הישיבה אודות ניסיון ההרס הסותר צו מפורש של בית משפט: "אתם לא יודעים? חנוך זייברט הוא מנהל בית המשפט המחוזי באזור...".

מעיריית בני ברק נמסר בתגובה, כי ההריסה אושרה על ידי שני יועצים משפטיים בעירייה, מאחר וההריסה המדוברת כעת היא של מבנה נטוש, שלגביו לא התקיים כלל דיון בבית המשפט. כמו כן, דבריו של השוטר העירוני נאמרו בהלצה גמורה. גורמים בכירים בעירייה מוסיפים: "נשמח להוכיח את צדקתנו בבית המשפט".

בישיבה אמרו, כי מבדיקה שערכו אין צו הריסה למקום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר