ההתנתקות הבריטית

כך תשפיע בריטניה על הוזלת מחירי הרכב

החלטת הבריטים לנטוש את האיחוד האירופי עשויה להשפיע על שוק הרכב הישראלי באופן חיובי, ולהוביל דגמים שונים של הונדה וניסאן בישראל במחירים זולים באופן משמעותי (רכב)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
רכב יגואר (צילום: Shutterstock)

כולם בעולם העסקי עוסקים במשמעויות הכלכליות של פרישת בריטניה מהאיחוד האירופי בעקבות משאל העם ביום חמישי האחרון. לצד החששות מפני חוסר יציבות עשויה להיות השפעה חיובית דווקא על שוק הרכב הישראלי בשל ירידת ערך הלירה שטרלינג.

מתחילת השנה הלועזית נמכרו בישראל יותר מ-6,000 מכוניות שיוצרו בבריטניה, רובם של המותגים היפנים ניסאן (קשקאי - ג'וק ונוט), הונדה (סיוויק האצ'בארק וסטיישן ו- CR-V וטויוטה (אוריס ואוונסיס) שמחזיקים קווי ייצור בבריטניה. אליהם מצטרפות כמה מאות מכוניות של המותגים הבריטים - מיני, לנד רובר ויגואר.

התרסקות הפאונד הבריטי ביומיים האחרונים בשיעור של כ-10%, עשויה להוזיל בחודשים הקרובים חלק מהדגמים. אם כי המומחים מציינים כי בחלק גדול מהמקרים הרכבים נקנים ביורו או דולר בשל העובדה שהפאונד היה יקר במיוחד בשנים האחרונות אך עדיין ישנם יבואנים שרוכשים את המכוניות במטבע הבריטי ומחיריהם צפויים לרדת בחודשים הקרובים.

כמובן שבטווח הקצר אין לעזיבת הגוש או הצניחה בערך המטבע השפעה על מחירי מכוניות שכבר בארץ או נמצאות בדרך אליה, משום שהיבואנים מחויבים לשלם ליצרנים על המכוניות עם יציאתן מהנמל הבריטי, כך שתמורתן כבר שולמה לפי שער גבוה. עם זאת, אם שער הפאונד יישאר נמוך לאורך זמן, עשוי היבואנים בארץ להכריז בחודשים הקרובים על מבצעי מכירה והטבות שונות כשהסבירות היא שישראל תגיע להסכמי מס נוחים עם בריטניה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר