כינוס ניאו-נאצים בקליפורניה פוזר בסכינים ובאלות • צפו

למעלה מעשרה נפצעו, חלקם קשה, בידי אנרכיסטים שפיזרו באלימות רבה את העצרת הפאשיסטית של הניו נאצים בפארק בקליפורניה שבארה"ב. רוב הפצועים, מהצד הנאצי • צפו (בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הדקירות ההמוניות. בצד הנפגע, הנאצים (צילומים: מתוך הטוויטר של Frances Wang)

כעשרה אנשים - רובם ניאו-נאצים - נדקרו ואנשים נוספים נפצעו אמש (ראשון), תוך כדי עימות אלים ביותר בין חברי מפלגה ניאו-נאצית לבין אנרכיסטים מהשמאל הקיצוני, בפארק מרכזי בעיר סקרמנטו, בקליפורניה שבארה"ב.

לפחות 30 חברי "מפלגת הפועלים המסורתית" - שם מכובס לחבורה של ניאו-נאצים בהגדרה - התעמתו עם קבוצה גדולה של אנרכיסטים משמאל, שהתנגדו לכינוס שהם ניסו לקיים במקום.

העימות האלים הביא את המשטרה המקומית לסגור את התנועה באזור עד שהמוחים פינו את האזור. באתר צעירי המפלגה הנאצית נכתב כי הם תכננו את העצרת בשביל להגן על זכותם לחופש הביטוי במדינתם.

דובר כוחות כיבוי האש של סקרמנטו מסר, כי תשעה גברים ואישה אחת טופלו בשל פצעי דקירה ומצבם קשה. שני תוקפים נלקחו לחקירה, אך אף אחד מהם לא נעצר.

המצעד של מפלגת הפועלים המסורתית היה מתוכנן ולא קיבלה אישור מהרשויות למחות במשך שעתיים במקום. כוחות הביטחון שידעו כי העצרת עלולה להתדרדר לכדי אלימות, נפרסו באזור עם יותר ממאה קציני משטרה בגבעה הסמוכה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר