אחרי שנים של עבודת חינם

משרד הפנים התחייב לדרוש תקציב לשכר עבור חברי מועצות מקומיות

אחרי שנים שחברי מועצות מקומיות עבדו ללא שכר, שר הפנים אריה דרעי התחייב לדרוש 60 מיליון שקל עבור שכר ותגמול לחברי מועצות מקומיות: "למדינה יש אינטרס לחזק את הדמוקרטיה" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
יו"ר הוועדה ח"כ דוד אמסלם (יונתן זינדל, פלאש 90)

שר הפנים אריה דרעי ידרוש בדרישות התקציב 60 מיליון שקל לתגמול ושיפוי חברי מועצות עיר על עבודתם כחברי מועצה, כך דיווח הבוקר (שני) מרדכי כהן ממשרד הפנים לוועדת הפנים בראשות ח"כ דודי אמסלם, שהתכנסה היום בפעם השלישית כדי לוודא שמשרד הפנים מתכוון להסדיר את שיפוי חברי המועצה עוד במהלך הקיץ.

"הערים הן זרוע ביצועית של המדינה", אמר אמסלם "למדינה יש אינטרס לחזק את הדמוקרטיה - שחבר מועצה ישאל שאלות, יבקר במקומות שצריך. אם הוא צריך להעדר ממקום עבודתו בכל שבוע למספר שעות, או שיפוטר מעבודתו העיקרית, או שיפסיק לתפקד כחבר מועצה.

"בדקנו את המצב בארצות אחרות. בחלק ממדינות המערב חברי מועצה מקבלים שכר, כולל הפרשות סוציאליות. באחרות לפחות החזרי הוצאות. רק אצלנו אנשים משקיעים מזמנם, מפעילים את כל הוועדות הסטטוטוריות שבלעדיהן העירייה לא יכולה לזוז, עוזבים את מקום העבודה ולא מקבלים אפילו החזר על החניה".

גבריאל גאון, חבר מועצה מזכרת בתיה: "אסור להפיל את הנטל על הרשויות. זה יהיה הרה אסון לרשויות קטנות".

אסי לוי, חבר מועצת קרני שומרון: "אני חבר גם בוועדה קרואה. שם אני מקבל שכר. ואיפה שאני נבחר כנבחר ציבור לא. כמה פעמים עבדו עלינו. אמרו תורידו סגנים בשכר ואז חברי המועצה יקבלו כסף. קיזזנו סגנים וחברי המועצה לא קיבלו כלום. צחקו עלינו. חייבים בשנת התקציב הקרובה להתחיל לשלם. האוצר תמיד יתנגד".

ח"כ יעל גרמן: "נכון לתת תגמול לחברי מועצה וגם לשלוח אותם להשתלמויות. יכול להיות שהצעת החוק שלי לא תעבור מסיבות פוליטיות, לכן אני מציעה שיו"ר ועדת הפנים יחוקק".

אמסלם: "הפקידים במשרד הרלוונטי צריכים לקדם. שר הפנים צריך לקדם. חקיקה זו סנקציה אחרונה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר