צפו: המכונית המתקדמת עם מערכת הנהיגה האוטומטית

דגם ה-E קלאס החדש של מרצדס מצויד במערכות נהיגה עצמיות ועם שיפורי ביטחון רבים שמאפשרים לנהג כמעט ורק לפקח על הנסיעה (רכב)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
Mercedes-Benz 2017 E-Class (צילום מסך, ערוץ היוטיוב של מרצדס)

"מרצדס E קלאס" זו שמה של המכונית החדשה שכוללת את מערכות הנהיגה האוטונומיות המתקדמות בעולם בייצור סדרתי מעבר לשכלולים האחרים ונוחות השימוש בה.

במרצדס מתהדרים בכך שלמכונית החדשה רשימת הציוד הבטיחותי ארוכה במיוחד. מעבר לשלל הכריות ומערכות בקרה אלקטרוניות שונות ומוכרות לנו, יש כמה פחות מוכרות ואף נדירות. בקרת שיוט שמתאימה את עצמה, מערכת היגוי אקטיבית שומרת-נתיב, בלימה אוטונומית וסיוע בהתחמקות מהולכי רגל, אפשרות להתאמת מהירות הנסיעה לפי שלטי מהירות, מעבר נתיב לטובת עקיפה וחזרה על-ידי הפעלת איתות בלבד (ללא מגע בהגה) על-ידי שילוב כל המערכות הרלוונטיות, כולל אלה המזהות רכב מתקרב או מקביל או חוצה.

בחברה מסבירים כי למרות שהרכב בעל יכולת אוטונומית יש צורך להניח את הידיים על ההגה כדי לפקח על הנהיגה אם כי במרצדס בטוחים ביעילות המערכות וביכולתן לחזות סיכונים על הכביש.

ברכב החדיש פינוקים נוספים, ניתן להתניע ולהסיע את ה-E בחניה צפופה בעזרת סמארטפון. יש מערכת תאורה דינמית שמשנה את רוחב ואורך האלומה בהתאם למצב התאורה בכביש, ומערכת המשמיעה צלילי מלאכותי מהרמקולים במקרה של תאונה כדי למנוע צלצולי אוזניים. באמת. במרצדס ישראל טענו כי לא ברור עדיין אילו מהמערכות המתקדמות של ה-E יגיעו ארצה, אך ככל הנראה בחברה ינסו להביא את כולם לארץ.

נהגים מקצועיים שניסו כבר את הרכב החדש טוענים כי מדובר ברכב נוח במיוחד שמעניק לנהג ולנוסעים תחושת ביטחון ופינוק למרות שחלקם טוענים כי חוויית הנהיגה עצמה הייתה פחותה והרכב אינו מתאים לאלו שאוהבים שליטה מלאה עם ההגה.

כדי להתפנק ברכב החדש והבטיחותי של מרצדס תאלצו להיפרד מאי אלו מאות אלפי שקלים "בלבד" כיאה לרכב יוקרה מתקדם כל כך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר