שאלת ראש הממשלה

"תגיד לי: אתה הרי נווט, עילוי, נואם בחסד, סופר ובוגר MIT"

מעורבותו של ראש הממשלה נתניהו בשוק התקשורת חדרה גם לרשות השידור, ומתגלת כנלעגת במיוחד. תחקיר 'המקור' חושף: כך הכתיבה לשכתו את נוסח השאלה עבור יהורם גאון שראיין אותו לכבוד יום העצמאות (ברנז'ה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
נתניהו. יודע מה שהוא עושה? (צילום: GPO/Flash90)

מעורבותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בשוק התקשורת בישראל, כבר הפכה לאגדה. לרבים זכורים דבריו בשיחות פרטיות לאחר תבוסתו בבחירות 99', כי "בפעם הבאה נחולל שינוי במפת התקשורת בישראל". ואכן, מלבד שליטתו האבסולוטית בחינמון "ישראל היום" שבבעלות מקורבו המיליארדר שלדון אדלסון, החתים נתניהו את כל שותפותיו הקואליציוניות על סעיף הקובע כי הן מחויבות להתנגד לכל "שינוי חוקתי בתחום התקשורת שראש הממשלה יתנגד לו, ולתמוך בכל מה שהוא יתמוך".

בחודשים האחרונים אף עלתה לכותרות היכרותו הקרובה עם איש העסקים שאול אלוביץ', מבעלי חברת בזק ואתר "וואלה", והתנהלות אתר זה בסיקור פרשיות נתניהו ורעייתו, ועל רקע זה התגלעה לאחרונה מתיחות חריפה בין נתניהו ליועמ"ש לממשלה אביחי מנדלבליט על רקע האיסור שהטיל עליו האחרון לעסוק בכל תחום התקשורת הנוגע לאלוביץ', במסגרת כהונתו כשר התקשורת.

תחקיר תוכנית 'המקור' בערות 10 מגלה, כי ידיו הארוכות של נתניהו בוחשות גם ברשות השידור, הכוללת את הערוץ הראשון ואת רשתות הרדיו של קול ישראל. סביב האירוע המרכזי של יום העצמאות 2009 בבסיס חיל האוויר, התרחשה סצנה שלמה, שנדמית לעתים שקרתה בטורקיה תחת שלטון ארדואן ולא בישראל 2016.

עבור מנחה האירוע, יהורם גאון, נכתבו - בהנחיית לשכת נתניהו - שאלות לראיון עמו. על פי ההכתבה מגבוה, אמור היה גאון לשאול את נתניהו את השאלה הבאה במילים המדויקות הללו: "תגיד לי, אתה הרי נווט, עילוי, נואם בחסד, סופר ובוגר MIT. יכולת להיות בהיי-טק, במסחר, בכלכלה - נראה לך הגיוני לחזור שוב לאותו מקום שאף ראש ממשלה לא יוצא ממנו בשלום?".

בסופו של דבר הפארסה לא התרחשה מאחר ונתניהו לא הגיע פיזית למשדר אלא ר שלח ברכה מצולמת.

גיל שפר מלשכת רוה"מ מסר בתגובה: "הנתונים אינם נכונים ומטעים. כל פעילותי נעשתה כדין".

מלשכת ראש הממשלה לא נמסרה תגובה לפרסום הזה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר