5 דרכים לצלם תמונות טובות יותר בסמארטפון

כדי לצלם תמונות טובות בסמארטפון, אין צורך במיומנויות טכניות מיוחדות, רק קצת יותר תשומת לב, בגדול. מדריך חובה: 5 דרכים לצלם תמונות טובות יותר בסמארטפון (סטייל)

חיה כהן | כיכר השבת |
הסמארטפון שלכם מסוגל ליותר (צילום: Ian Schneider)

אם התנדבתם לצלם את החברים, אבל במקם תודה הם התלוננו שהתמונה מטושטשת, אם צילמתם שקיעה מרהיבה, אבל אף אחד לא התלהב - סימן שאתם עושים משהו לא נכון.

הנה 6 דרכים שיהפכו אתכם לצלמי סמארטפון טובים יותר - ולא, אין צורך במיומנויות טכניות מיוחדות. רק קצת יותר תשומת לב.

אם התמונה מטושטשת

אלתרו חצובה באמצעות הנחת המכשיר על משטח יציב, או שתרכשו לכם אחת כזו המותאמת למידותיו של הנייד.

אם התמונות יותר מדי בנליות

מרגישים שהתמונות שלכם משעממות? לכו על משחקי פוקוס. התמקדו על אלמנט אחד בפריים ולא על שדה הצילום כולו. לחיצה במסך על האלמנט, תכניס אותו לפוקוס, תמקד אותו ותטשטש את כל השאר.

אם אתם לא מקפידים על חוק השלישים

כדי שהתמונה תהיה "נכונה", יש להקפיד על חוק השלישים, הקובע שכל תמונה תחולק לשני קווים אופקיים ושני קווים אנכיים, ולפיהם נקבעת חלוקת מרכזי העניין של התמונה (כמו פרצופים של אנשים, בתים באופק), כשהאובייקט המרכזי צריך להיות בריבוע האמצעי.

ברוב הסמארטפונים ניתן להוסיף רשת או Grid למסך בהגדרות המצלמה או לפחות השתדלו לצלם כך שהאובייקט יהיה כמה שיותר באמצע התמונה.

אם צבעי התמונה עכורים או כהים מדי

בגדול, ככל שהחשיפה בעת הצילום ארוכה יותר, התמונה תקבל יותר צבעים ואור. תוכלו תמיד לנסות לשפר את התאורה בעת הצילום, וישנן אפליקציות ייעודיות לצילום תמונות בחשיפה ארוכה.

החיסרון היחיד של צילום בחשיפה ארוכה הוא שתצטרכו לייצב את המכשיר על חצובה, שולחן או כל משטח אחר, כדי שהתמונות לא ייצאו מטושטשות.

אם אתם רוצים לצלם סלפי

ובעיקר אם אתם רוצים להימנע מעשרות תמונות סלפי שתופסות מקום מיותר במכשיר, במקום לצלם מיד את האחת המושלמת: אחזו את המכשיר, כך שעדשת הצילום תהיה בקו הגבוה מעט מהעיניים שלכם - זו הזווית המחמיאה ביותר לכל אחד.

אם אתם רוצים סלפי ממש מחמיא

עמדו באיזו פוזה שתבחרו, הביאו את המכשיר לחבר, אח או זר ברחוב שנראה אמין, ובקשו ממנו לצלם אתכם - לא לפני שאתם מוודאים שהוא קרא את חמשת הסעיפים הקודמים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר