פרסום ראשון

מה תוקע את מינוי ששת הדיינים החדשים?

החרדים דורשים חלוקה של שני חרדים ספרדים, שני חרדים אשכנזים, אחד מהציונות הדתית ודיין נוסף מוסכם. בנוסף, הם מתנגדים למינוי דיינים לבתי דין אזוריים (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
מינוי דיינים, ארכיון (Mark Neyman/GPO)

הוועדה למינוי דיינים טרם התכנסה בכדי לבחור שישה דיינים חדשים לבית הדין הרבני הגדול, והמפלגות החרדיות והראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף עוד לא הגיעו להסכמות עם 'הבית היהודי' וארגוני הנשים על זהות הדיינים.

ל"כיכר השבת" נודע כי במרכז המחלוקת בקשתה של ש"ס למנות שני דיינים בלבד לבית הדין הגדול, במקום חמישה, זאת בכדי למנוע בחירה של דיינים שהרבנים החרדים אינם מעוניינים בהם.

כמו כן, החרדים דורשים חלוקה של שני חרדים ספרדים, שני חרדים אשכנזים ואחד מהציונות הדתית. השישי, יהיה דיין מוסכם - זאת בעקבות בחירתו של הגאון רבי אליעזר איגרא מהציונות הדתית. מנגד, בבית היהודי אומרים כי בחירת הרב איגרא אינה קשורה לדיל החדש מאחר והוא כבר נבחר וכעת החלוקה נפתחת מחדש.

כמו כן, נשיא בית הדין הגאון רבי יצחק יוסף עדיין מסרב לבחירת דיינים לבית הדין האזורי כפי שדורשים ארגוני הנשים הזוכים לתמיכת שרת המשפטים איילת שקד.

בתוך כך, בכיר בציונות הדתית המעורה בבחירת הדיינים תקף הערב את ש"ס ואמר כי הוא "לא מצליח להבין מדוע הם מעכבים את הבחירה עד שרחל לב מור תסיים את תפקידה בוועדה, הרי גם במצב שהיא מסיימת ותמונה אחרת המזוהה עם ש"ס, עדיין צריך רוב של שמונה חברי ועדה בכדי לבחור לבית הדין הגדול, ואת זה לא יהיה להם, הם סתם מעכבים מתוך פוליטיקה אישית לא מובנת".

גם שרת המשפטים איילת שקד תקפה הערב את העיכוב במינויים ואמרה כי בגלל הפוליטיקה של המפלגות החרדיות לא נבחרו דיינים חדשים. בנאום במליאת הכנסת היא הזהירה שבית הדין הגדול צפוי להיסגר אם לא יבחרו דיינים חדשים, והדגישה שאין בכוונתה להיכנע לדרישות החרדים בוועדה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר