זהבה שאול: "נתניהו דואג לעזה ולא לחיילים שלנו"

מתקפה חמורה של קרובי סגן הדר גולדין וסמ"ר אורון שאול על ראש הממשלה בעקבות הסכם הפיוס עם טורקיה. "נתניהו לא עמד בהבטחותיו ולא מחשבן למשפחות השכולות", אמר הרצל, אביו של אורון. שמחה, אביו של הדר, תקף: "הייתה לנו הבטחה ממנו שבכל משא ומתן שקשור לעזה יעלו את נושא הבנים"

דני אדינו אבבה, ynet | כיכר השבת |
מאהל המחאה מול בית ראש הממשלה, הערב (צילום: גיל יוחנן - ynet)

קרובי החללים משנים את הטון ומתבטאים בחריפות כלפי ראש הממשלה: בני משפחותיהם של חללי צה"ל סגן הדר גולדין ז"ל וסמל-ראשון אורון שאול ז"ל הגיעו הערב (יום ב') למאהל המחאה שהקימה משפחת שאול מול בית ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים. ברקע הודעת ראש הממשלה בנימין נתניהו על השגת הסכם הפיוס עם טורקיה, טוענות משפחות שני החללים שמקום קבורתם לא נודע וגופותיהם מוחזקות בידי חמאס כי יקיריהם הופקרו. "נתניהו דואג לעזה ולא לחיילים שלנו", אמרה זהבה שאול, אמו של אורון.

"דיברנו עם שרי הקבינט מתוך מגמה להסביר להם שלשתי המשפחות יש הבטחה של ראש הממשלה שבכל מקרה של משא ומתן שקשור לעזה יעלו את נושא הבנים ויתנו את המשא ומתן בהחזרת הבנים", אמר שמחה גולדין, אביו של סגן הדר, במסיבת העיתונאים. "הנושא הזה הוא מאוד בעייתי לנוכח העובדה שביום חמישי בערב ראש הממשלה התקשר למשפחות ואמר לנו שהבנים הם לא חלק מהעסקה".

זהבה שאול, אמו של סמ"ר אורון, אמרה: "נתניהו לא עמד בהבטחותיו. חשוב שנתניהו יידע שכל בית ישראל איתנו, שתדע כל אם בישראל: מחר זו יכולה להיות את. זו תעודת עניות לממשלה, לראש הממשלה ולשר הביטחון. ככה לא מנהלים משא ומתן". בעלה הרצל הצטרף למתקפה על נתניהו: "שנתיים אנחנו מקבלים את אותן הבטחות מראש הממשלה. הוא הבטיח לי אישית שלא יהיה שום הסכם עם חמאס ועם טורקיה. זה הפתרון במדינה שלנו, רק צעקות, הוא לא מחשבן למשפחות השכולות ואנחנו צריכים להמשיך קדימה".

לאה גולדין, אמו של הדר, אמרה ל-ynet לפני מסיבת העיתונאים כי "היום קשה לנו יותר מאשר לפני שנתניים. הדר לא חזר, לא מת ולא חי, חלפו שנתיים. הגדירו אותנו 'אצילים' בגלל ששתקנו. הייתי פראיירית במשך שנתיים. ביום חמישי הייתה לנו שיחה קשה מאוד עם ראש הממשלה".

איילת גולדין, אחותו של הדר, אמרה מוקדם יותר היום במשדר ynet כי "ברגע שראש הממשלה מפזר הבטחות שווא - הוא מפספס אותנו, את העם שיודע מה חשוב. זו טעות חמורה והפקרה, אין מילה אחרת בעיניי".

האחות אמרה עוד כי "אנחנו פועלים במשך שנתיים במישור המדיני מול ראש הממשלה ומול ח"כים ומדברים על האפשרות החד-פעמית לשנות את המשוואה, להחזיר את הכוח לישראל. כל מה שמדברים איתנו זה על העובדה שברגע שיהיה הסכם פיוס, החיילים הדר ואורון יהיו כלולים בו. הומניטרי תמורת הומניטרי.

"הבטחות מפורשות שניתנו על ידי ראש הממשלה, שרים וחברי כנסת. זו הדרך שאיתה אנחנו הולכים בשנתיים האחרונות. מה שקורה פה היום זה שבר גדול, זו הפקרות וזה לא עניין של טובה למשפחות, זה עניין של תפישה ערכית. האחריות של ראש הממשלה כלפי הערכים הבסיסיים של מדינת ישראל שבגללם אנחנו פה. רק אתמול ציינו את מבצע אנטבה, אח של ראש הממשלה הלך לקצה העולם בשביל הערכים האלה, בעלי הלך למילואים בשביל הערכים האלה.

"אמרנו שאנחנו לא נגד הממשלה והמדינה. המדינה היא אנחנו, אנחנו נשנה מבפנים, במקום שחמאס תמיד יכתיב מחירים", אמרה אחותו של סגן גולדין ז"ל. היא דיברה על שבר ועל "זעזוע עמוק". היא הזהירה כי "בפעם הבאה זה יהיה חייל חי והמילים היפות יכולות להתאדות באוויר. מבחינת ישראל יש פה פספוס היסטורי. להפריד לכאורה בין החמאס לטורקיה. מספיק לזרות לנו חול בעיניים".

"מבחינתי אם בהסכם הזה אין התנייה שהחיילים ישובו, זו הפקרה. איפה הערכים של המנהיגים? יש עצומות של אלפי חיילים ששואלים שאלה ערכית פשוטה - המדינה מצפה ממני לתת את כל היקר לי בשביל מה שאני מאמין לו, איפה היא ברגע האמת. זה שבר רציני ועמוק מאוד".

בראיון ל-ynet אמר מוקדם יותר הרצל שאול, אביו של סמ"ר אורון: "התחושות שלנו הן כמו בשנתיים האחרונות - הבטחות בלי שום התקדמות בנושא השבת הבנים הביתה. היו לנו פגישות רבות עם ראש הממשלה, לאחרונה דיברנו איתו ביום חמישי. בכל זמן שנפגשנו איתו הוא הבטיח לנו שלא יהיה שום הסכם בלי עניין החזרת הבנים הביתה". לדבריו, "ביום חמישי הוא אומר לנו, 'אל תתייחסו למה שמפורסם בתקשורת, שום הטבות ושום מחוות החמאס לא יקבל'. אז אני כבר לא יודע למי להאמין".

בהודעה ברומא התייחס נתניהו לטענת המשפחות: "אמרתי שההסכם יכול לקדם עוד נתיב של אינפורמציה ושיתוף פעולה לסייע להתקדם במשימה של הבאת הבנים הביתה. לא אמרתי שההסכם יביא אותם הביתה או שאני מתנה את ההסכם בהבאתם מראש כי אין לנו אפשרות מעשית לעשות את זה. אני מבין את התסכול. אם אתה נמצא במצב הזה של משפחת שאול ומשפחת גולדין, אתה נמצא בסבל בלתי פוסק ואני יכול להבין גם את הכאב ולפעמים את התסכול והכעס. אבל האחריות שלי היא להחזיר את שני הנעדרים ואת שני האזרחים הישראלים שנמצאים בעזה ולעשות בצורה השקולה והשיטתית והאחראית ביותר.

"אני חושב שהדבר הזה מקדם את זה. הוא לא מבטיח את זה ולא משיג את זה. שמעתי שאנשים מדברים על הכבוד הלאומי. אני רואה בעולם שמדינות בעולם ומנהיגי העולם מכבדים מדינה שדואגת לאינטרסים הלאומיים שלה ופועלת לקדם אותה, וזה בדיוק מה שאנו עושים כרגע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר