שבת שחורה בעיר החרדית

התוקף עבר מילדה לילדה, איים על פעוט שחזה במעשיו ונמלט

גבר צעיר, בעל חזות חרדית, רץ כאחוז אמוק מניסיון תקיפה שכשל לתקיפה נוספת. הוא הצליח לברוח לאחר שאב לילד קטן שאוים על ידו פתח עליו בשאגות בסמוך לבית הכנסת • הסיפור המלא (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולמות אין קשר לנאמר בכתבה (צילום: ABIR SULTAN /FLASH90)

שבת אחר הצהריים, שלשום, באחת השכונות בעיר מודיעין עילית. ההורים, חלקם נחים את מנוחת השבת, חלקם משלימים את חוק לימודם בבית הכנסת הסמוך, ולאף אחד מהם אין שמץ של מושג מהדרמה שהתחוללה באותה העת ברחובות השכונה השוקקת חיים, בילדים רבים המשתובבים להנאתם בחצרות הבתים ובגני השעשועים.

כך תלמידות "בית יעקב" לומדות להתגונן מפני תקיפות חמורות

הכל קרה במהירות מבלי שאף אחד שם לב להתרחשות הקשה: גבר צעיר, בעל חזות חרדית, ניגש בפתאומיות לילדה בת עשר באחת הקומות התחתונות בבניין מגורים והחל לתקוף אותה.

למרבה המזל, הילדה הקטנה גילתה תושיה והצליחה להשתחרר מלפיתתו ולהימלט אל ביתה בקול בוכים. התוקף לא אמר נואש, ולאחר זמן מה מטפס במדרגות בנין אחר בשכונה, שם הוא פוגש בילדה נוספת ומתחיל לתקוף אותה באופן חמור יותר מניסיונו הקודם שכשל.

אחת הדיירות באזור, מגוללת בפני "כיכר השבת" את מהלך הדברים: "הילדה פתחה בזעקות רמות, ובסייעתא דשמיא היא פתחה את דלת הכניסה של הבית הסמוך למקום, ללא נקישות ובלי נימוס מיותר. מיד עם היכנסה לבית, נמלט הגבר התוקף מהמקום".

תושב אחר מוסיף ומציין כי "בדרך מנוסתו, התוקף קלט בזוית העין פעוט - בן 6-7 - שהיה עד למעשה התקיפה. הוא ניגש אליו ואיים עליו באופן בוטה, לבל יעז לספר את שאירע ולהסגיר אותו".

הילד, שנבהל כהוגן, רץ לאביו בבית הכנסת הסמוך וגולל באזניו את מה שקרה עמו. לאחר זמן לא רב, בעת תפילת המנחה, סימן הפעוט לאביו כי מי שנכנס כעת לבית הכנסת הוא לא אחר מאשר התוקף שככל הנראה בא ל... התפלל.

האב הזועם לא שתק והרים את קולו בזעקות רמות על התוקף שמיד ברח מהמקום ונעלם.

בשכונה הצעירה מעריכים, כי יתכן - ואף סביר - שהיו עוד קרבנות רכים למעשים חמורים שכאלו מצד הגבר האכזר.

גורמים בהנהלת בית הספר בשכונה אמרו ל"כיכר השבת", כי הבנות הצעירות ידעו להתמודד כראוי עם התקיפות, כשלא הסתירו את המעשה ונמלטו מיד מידי התוקף, מאחר והוטמעה באופן קבוע - כחלק מתכנית הלימודים - מערכת למידה בשם 'מוגנות', עליה דווח לראשונה ב"כיכר השבת", במיוחד למקרים קשים שכאלו.

"בימים הקרובים", אומרים בבית הספר, "נשוב ונעלה את המודעות לסכנות ונחדד את ההתנהלות הראויה מולן".

ל"כיכר השבת" נודע כי אבי אחת הבנות ניגש במוצאי השבת לאחד מרבני העיר וזה הורה לו להגיש מיידית תלונה בתחנת המשטרה הקרובה.

מהמשטרה נמסר, כי - ככלל - כל תלונה שמוגשת אליה מטופלת במלוא תשומת הלב וברגישות רבה. "אנו קוראים להורים", מוסיפים במשטרה, "להגיע ולהגיש תלונה בנקודת המשטרה המקומית, בכל חשש של אירוע חריג כלפי אדם כלשהו".

מראהו של התוקף, על פי המתואר על ידי הילדות ממה שהצליחו לשחזר: רזה, צעיר, וניצני זקנקן ושפם אופנתיים לפניו.

"כיכר השבת" ימשיך לעקוב אחר התפתחויות המקרה החמור והמזעזע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר