פילוג בין הקיצונים

קיצוני העדה החרדית נגד אנשי הפלג הירושלמי: "קנאים ציוניים"

קיצוני העדה החרדית החליטו לצאת במלחמה נגד "קו ההגנה" אותו מפעילים אנשי הפלג הירושלמי בטענות כי הם מעוניינים למשוך אותם להצביע לכנסת וכי התנהלותם היא בגדר צביעות • האזינו (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

פילוג בין הקיצוניים: בקו "קול יראי השם", קו העדכונים של פלגים קיצוניים בעדה החרדית העלו הודעה נזעמת כנגד "קו ההגנה", בעקבות ראיון שהעניק לקו חיים אפשטיין, נציג הפלג הירושלמי בעיריית ירושלים.

בדבריהם, הם מזכירים את הצבעתו של סגן ראש עיריית ירושלים, חיים אפשטיין, על תקציב של 7 מיליון שקל עבור גיוס חרדים, וטוענים כי הישיבה שלו בעירייה מלבד האיסור עצמו, היא הכנה לריצה לכנסת.

לדבריהם, התנגדותו של אפשטיין כביכול לישיבה התיכונית חכמי לב (עליה נסוב הראיון עמו) היא בלוף כיוון שמידי יום נפתחים מוסדות דומים בהם אפשטיין תומך, ואילו רק הפעם הוא מנופף בהתנגדותו.

הם מביעים חשש כי התחברות של אנשי העדה החרדית עימם כעת על גזירת הגיוס כביכול תביא בהמשך התחברות גם בריצת מנחם כרמל לכנסת.

כיכר השבת מפרסם את ההקלטה בתרגום משפת האידיש:

"הלנו היא או לצרנו?

האם קו ההגנה ששייך למפלגת עץ מתאים ליהודים יראים שיהיה להם שייכות לזה? או לתת להם ראיונות? או לשמוע אותם ולהביא מהם אינפורמציה? האם מתאים שציבור היראים יתאחד עם אנשי מפלגת עץ - הפלס כדי להלחם בגזירת הגיוס? שמעו את העדכון הבא, ותסמרנה שערות ראש.

יצא המרצע מן השק. קו הטלפון קו ההגנה, שנעשה כאילו רק להלחם נגד גזירת השמד, ולא להכניס שום רעיונות ושום מפלגתיות, ורק להלחם נגד גזירת הגיוס, הראה לאחרונה את פרצופו עם הבאת ריאיון עם סגן ראש העיר הציוני מירושלים חיים אפשטיין שר"י

אנו רוצים להביא כעת את הפרטים והשתלשלות העניינים של יציאת המרצע מן השק, ולהעביר את הליצנות הולך שם בקו, ואיזה פסיחה על שני הסעיפים, כשמצד אחד הם מכריזים על התנתקות מכל המפלגות ולא להיות שייכות עם הכספים שלהם וכל ענייני השלטון שלהם, ושניה אחר כך הם מביאים ריאיון עם הרב חיים אפשטיין סגן רא"ע ירושלים ונציג סיעת בני תורה, והם מנסים לעשות אותו כאילו "פרום", ורוצים להכשירו אצל ציבור היראים היה לא תהיה.

קודם נחזור ונזכיר מיהו חיים אפשטיין שיושב בעירייה הציונית ונשבע אמונים לחוקי המדינה הציונית, ויושב מתחת לדגל השתי והערב הציוני בהיכלי השן בכיכר ספרא ירושלים. כמו שכל אחד יודע שהיום צריכים להישבע אמונים גם חברי עירייה, חוץ ממה ששומעים כל יום דברי בלע כפירה ונאצה ויושבים בין הפרוצים, ומכשירים את כל העבירות שלהם, ומעבירים ותומכים בתקציבים לכל הטומאות שבעולם, ואף אינו יודע את האמת כמה דברי כפירה שומעים שם ואף אחד אינו מוחה, ועל פעם אחת שהוא התנגד לאיזה חוק מנסים להכשירו ולעשותו לפרומער.

כולם זוכרים לפני כמה חדשים 7.5 מיליון ₪ עבר לאיזה ארגון של שח"ר שמעודד גיוס לצבא השמד, ואותו חיים אפשטיין גם חתם על העברת התקציב, והוא הצטדק שהוא לא שם לב. למעשה כל אחד יודע שעצם הישיבה שם הוא מינות ואפיקורסות וזה הכנה להיכנס לכנסת המינים, שהם רוצים עוד להכניס לשם את כרמל ואחרים, זה מה שהם רוצים ולשם הם מעוניינים להגיע.

והסכנה הגדולה ביותר היא מהקנאים הציוניים, קנאים כן, הם יכולים להלחם נגד גזירת הגיוס, הם יכולים אפילו לחסום כבישים, לא להתייצב בלשכת השמד, אבל כן, להישאר ציונים, ואם אינכם מאמינים, נראה לכם זאת.

אנו הולכים לעשות כאן בקו דבר שמעולם לא עשינו, ושהקב"ה ימחול לנו על כך. דיברנו עם עסקנים חשובים ויהודים יראים, ואמרו שזה בחינה של עת לעשות לה', כדי פעם אחת ולתמיד לחשוף את הפנים של הצבועים הללו.

כבר לפני כמה חדשים יצאנו בהתקפה נגד קו ההגנה ששייך למפלגת עץ, בטענה שזה שייך למפלגה. חטפנו על הראש על זה מכל הכיוונים. טענו נגדנו בלי סוף אנשים, היתכן? כיצד יכולים אתם לצאת נגד קו חשוב כזה שנלחם נגד גזירת הגיוס, שמביא את כל העובדות הנוראות שהולך בצבא ובכל המכללות האקדמיות.

נכון, בזה אנו לא מזלזלים, יתכן שהוא מביא עובדות חשובות מאוד. אבל למעשה זה סוחב את הציבור החרדי להכרה בשלטון הכופר, הכרה בעירייה ובמושג של ללכת להלחם מבפנים.

אתמול הם הביאו ריאיון עם חיים אפשטיין, דקה אחרי ריאיון אחר. אחד אחרי השני. בריאיון הראשון הם מראיינים מישהו מועד להצלת עולם התורה ממערכת הטלפון שלהם, והם מסיימים את הריאיון, כמו שאנו מביאים את זה כאן, איננו רוצים להכשיל אף אחד בשמיעת השפה הטמאה, לכן דיברנו עם יהודים חשובים ויראים, והחלטנו להעלות את זה בכפתור מספר 5, למי שאינו מאמין, אבל איננו רוצים להכשיל אף אחד בשמיעת השפה הטמאה שמדברים בטלפון ההוא, אנו נביא את זה כאן כפי שמישהו הקליט והעביר לנו, כמו שהעלינו במספר 5, ונראה איזה חוכא ואיטלולא הם עושים מעצמם, כשבשניה אחת הם לוחמים נגד גזירת הגיוס, ומיד לאחמ"כ הם מביאים את חיים אפשטיין ומנסים להכשירו ולהפוך אותו לפרומער ואפילו ללוחם ג"כ.

המון אנשים טענו לנו, שלקו הזה אין שום שייכות למפלגה, הם טוענים שיחיאל בלוי שמדבר שם הוא אברך חשוב, הכל יתכן, הוא אינו הולך לבחירות, יתכן, הוא מתכוון לשם שמים, יתכן באמת. אבל למעשה כל זמן שהקו הזה שייך למפלגה, אי אפשר לדעת מה יהיה ביום פקודה כשהם ירצו לשלוח את כרמל לכנסת המינים, או שהם ירצו להגדיל את הכח שלהם בעירייה, הם לא ינסו לסחוב דרך הקו הזה, ועל ידי זה שהם נכנסו לתוך הציבור הפרומערי.

נחזור לענייננו, הם פותחים בריאיון עם אחד מחברי הועד שלהם, שמדבר בנוגע לבית ספר כלשהו, ישיבה תיכונית, שפותחים בשכונת רמת שלמה. כל יום נפתחים מוסדות כלאים בלא שיעור, אבל כאן הם טוענים שכל חברי העירייה תמכו, ורק חיים אפשטיין התנגד. נו, יתכן, למרות שכולם יודעים שזה לא נכון, שפעם אחת הוא התנגד, ומאה פעמים הוא לא התנגד או שלא אמר כלום, הכל בלוף אחד גדול. אבל הם מדברים ומובילים את זה, יחיאל בלוי אומר להם שצריכים להיות כמו שבט לוי שמתנזר מכל התקציבים, הם מדברים על כך שהם פותחים מוסדות חדשים על טהרת הקודש, כן בוודאי, והם מסיימים שהם לא מדברים על מפלגתיות, רק ההפך שכל יהודי חרדי יתייצב עם שבט לוי ולא ייהנה מהתקציבים שלהם.

איך שזה מסתיים, הם מכריזים "כעת נעבור לחיים אפשטיין סגן ר"ע ירושלים ונציג סיעת בני תורה", ומדברים עמו והוא מכריז שהיה שבוע קשה בעירייה ונלחמו על אידישקייט.

שוב, העלינו את זה זמנית במספר 5 כדי שמי שלא מאמין יוכל לשמוע בעצמו ולהיווכח איזה פוסחים על שני הסעיפים שהם, ולראות לאיזה ציונות הם מנסים לסחוב אותנו למרות הקנאות שלהם, עם כל הקנאות שלהם הם לדאבוננו שקועים עמוק בטומאת הציונות.

מאוד קשה לדבר, מאוד קשה להלחם, אבל לצערנו זוהי המציאות, וכשזה המציאות לא תגורו מפני איש, וצריך לצאת ולומר זאת, וצריך להתחזק ולדעת שכל הטלפונים שלהם בלי יוצא מן הכלל, בין קו ההגנה ובין קו המערכה, מלא וגדוש בטומאת הציונות, מלא וגדוש בלסחוב את ציבור היראים מי יותר ומי פחות, והם מלאים באינטרסים פוליטיים, ושומר נפשו ירחק מהם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר