המאבק על הכותל

"הידרדרות חמורה"; רב הכותל דורש דיון דחוף במועצת הרבנות

רב הכותל והמקומות הקדושים, הרב שמואל רבינוביץ', שיגר מכתב נסער לרב הראשי הגר"ד לאו בבקשה לכנס בדחיפות את מועצת הרבנות הראשית לדון בנושא הכותל והמאבק ברפורמים (חדשות)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: הדס פרוש - פלאש 90)

רב הכותל והמקומות הקדושים, הרב שמואל רבינוביץ', שיגר מכתב חריף לרב הראשי לישראל, הגר"ד לאו נשיא מועצת הרבנות הראשית, בדרישה לכנס באופן דחוף את המועצה כדי לדון במצבו המידרדר של הכותל המערבי.

"בתקופה האחרונה עדים אנו לניסיונות של ארגונים שונים לקיים תפילות מעורבות בכותל המערבי, תוך פגיעה קשה בהלכה, קדושת הכותל המערבי ובמורשת ומסורת ישראל. כאשר לפי חוות הדעת המשפטית נמנע ממני בעת הזאת לפעול מולם", מלין הרב רבינוביץ'.

"זה חודשים שאני זועק את זעקת הכותל המערבי ואין לי מנחם לנגד עיני הכלות אני רואה כיצד מחודש לחודש מתדרדר מצבו של הכותל. כיצד מחודש לחודש מקצינים הביטויים ומחריפים המעשים - הברחת ספרי תורה בביזיון, "סדנאות" להנחת תפילין לנשים, ברכת כוהנות...", כותב הרב.

לדבריו, יש לטפל בנושא באופן דחוף, "לאור החלטת מועצת הרבנות הראשית מיום טז' באדר א' תשע"ו, אבקש לכנס דיון חירום כדי לדון בהידרדרות הנוראה המתרחש בכותל המערבי ולקבלת החלטות דחופות בעניין. אני קורא לכם מלב שותת דם, עת לעשות לה'! בטרם יהיה מאוחר".

המכתב של רב הכותל

"עלינו לפעול מידית מול כל הגורמים כדי שיתבלו ההחלטות הנכונות ובראשם תיקון חוק המקומות הקדושים ולעצור את הסחף הנורא הזה", מסיים הרב רבינוביץ'.

כזכור, לפני כשבוע וחצי נערכה בכותל תפילה מעורבת של התנועות הרפורמיות כמחאה על תפילה אורתודוקסית שנערכה בעזרת ישראל "הרפורמית". היועץ המשפטי של משרד הדתות הודיע לרב רבינוביץ' כי הוא אינו רואה לנכון למנוע את התפילה במקום וכי לא יוכל להפעיל את סמכותו כדי למנוע מהרפורמים לנהל את התפילה ברחבה העליונה של הכותל המערבי. במקום התפתחה מהומה כשמוחים חרדים ניסו למנוע את קיום האירוע אך בסופו של דבר הם הצליחו לקיים את הטקס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר