החתן החרדי של אסתי וינשטיין מדבר

"הבנות בכו בבכי קורע לב ושאלו: 'אמא, למה נטשת אותנו'"

הטרגדיה בפטירת אסתי וינשטיין עוררה גל השמצה מכוער כנגד המשפחה. כעת לראשונה הם מגיבים ב"כיכר השבת", חושפים את התקופה הקשה שעברו ויש להם גם מילים טובות לספר עליה (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אסתי וינשטיין על רקע זירת האסון (צילומים: מתוך פייסבוק, פלאש 90)

לאחר מסע ההסתה וההשמצה שנמשך בימים האחרונים בכלי תקשורת שונים וברשתות החברתיות, בעקבות פטירתה הטרגית של הגברת אסתי וינשטיין ע"ה, חסידת גור שיצאה בשאלה, לראשונה מגיבים בני המשפחה החרדית בשיחה עם "כיכר השבת".

עיקרי הטענות שהושמעו היו על כך שהמשבר שלה נוצר בשל ניתוק הקשר בינה לבין בנותיה החרדיות, כעת כאמור מגיבים לראשונה בני המשפחה החרדית ומפריכים את גל השמועות שלדבריהם נוצר מתוך אינטרסים של ארגוני יוצאים בשאלה המבקשים לרכב על האסון הקשה תוך פרסום לעצמם ולדרכם והשמצת הציבור החרדי כולו.

בשיחה עם "כיכר השבת", מספר חתנה הגדול על התקופה הקשה שעברו בכל השנים האחרונות, מאז בחרה לנטוש את בנותיה ולצאת בשאלה: "עברנו 7 שנים קשות של חידה בלתי פתורה ושל אי הבנה מדוע ביום בהיר אחד בחרה אמא לנטוש אותנו תוך שהיא נעלמת למשך שבועות ארוכים כשרק לאחר תקופת זמן ארוכה יחסית הבנו שעזבה אותנו לתמיד".

"היא באה ואמרה שהיא רוצה לפגוש אותנו פעם בשבועיים, הבנות הקטנות, בהן ילדה בת 9, בכו בבכי קורע לב ושאלו 'אמא, למה נטשת אותנו'. האמא אמרה להן: 'זו בחירתי ואני אפגוש אתכן פעם בשבועיים'", הוא מספר בכאב.

לדבריו: "זהו לא סיפור בעל רקע דתי אלא מקרה חריג של משבר אישי ומשפחתי של אמא שעזבה את ילדיה ועוררה כעס גדול אצלם על כך".

"יחד עם זאת", הוא מבהיר, "אנחנו לא שוכחים שנים רבות בהם גידלה את בנותיה לחיים של תורה וחסידות והיתה באותה תקופה סמל ודוגמא לאשת חינוך למופת".

החתן מוסיף ואומר כי "השבר שהושברנו עם עזיבתה הגיע לסיום טראגי כשאנחנו מזועזעים שהסתיים בצורה שכזאת. אנחנו מזועזעים ממסע השקרים הרצוף באי דיוקים שגורם למשבר אצל הבנות שגם כך מתקשות להתמודד עם האובדן, מסע אליו שותפים ארגונים של יוצאים בשאלה שמחפשים להתפרסם על גבה של המשפחה תוך השמצות זולות וחסרות פשר והגיון".

כפי שדווח אמש, בית המשפט הכריע כי אסתי וינשטיין ע"ה, תיטמן היום בבית העלמין ירקון, בשעה 17:00, בהלוויה חילונית עם שירים ופרחים, כבקשתה.

הבת תמי שיצאה בשאלה עם אמה, סיפרה אמש כי בית המשפט קיבל את בקשתה וכי בחמש תיערך הלוויה חילונית עם שירים ופרחים ובשעה שש יהיה טקס דתי כפי שסבא שלה רוצה.

הבוקר, הותרה לפרסום החלטתה של השופטת שפרה גליק בדבר הקבורה. השופטת כותבת כי בנותיה החרדיות לא נקטו עמדה ולא התייצבו לדיון.

"אכן המנוחה הביעה רצונה לגבי קבורתה", כותבת השופטת. "ככלל, זכותו של כל אדם לקבורה מהירה ומכובדת ונאותה הינה חלק בלתי נפרד מזכותו לכבוד. הפסיקה הכירה בזכותו של האדם להיקבר כך כחלק מזכותו החוקתית המעוגנת בחוק יסוד כבוד האדם וחרותו".

"המנוחה השאירה במותה מכתב ודיברה על האופן שבו היא רוצה שתהיה קבורתה... 'משהו צנוע עם המון פרחים כמו שאני אוהבת ואולי שיר מרגש'. אני מקווה שעם קבורתה תימצא לנפשה המיוסרת של המנוחה, מנוחה נכונה", כתבה השופטת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר