לא סבל ממחלת נפש

נדחה ערעורו של "המחבל היהודי" יעקב טייטל שרצח 2 ערבים

טייטל טען שלקה במחלת נפש שגרמה לו להזיות ואין לסמוך על הודאתו בפיגועים שביצע כלפי ערבים, וביקש הקלה בעונשו - אך השופטים דחו את הערעור ואישרו את 2 מאסרי העולם שקיבל (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ג'ק טייטל. המחבל היהודי (צילום: אביר סולטן - פלאש90)

בית המשפט העליון דחה הבוקר (שלישי) את ערעורו של ג'ק טייטל, שכונה "המחבל היהודי", על העונש שנגזר עליו לפני כשלוש שנים - שני מאסרי עולם ועוד 30 שנות מאסר - בגין עבירות רצח של פלסטינים, ניסיון לרצח, הסתה לאלימות ולטרור ועוד.

בערעורו, טען טייטל כי בעת ביצוע המעשים לקה במחלת נפש שבשלה חווה מחשבות שווא והזיות. עוד הוא טען כי "נגלה אליו" מלאך ה' שהורה לו לבצע את המעשים ונטל ממנו הלכה למעשה את שיקול דעתו.

השופטים ציינו כי העלאת גרסת המלאך בשלב כה מאוחר מעוררת, לכל הפחות, תהיות. וכאמור דחו את הערעור.

השופטים, ניל הנדל, נעם סולברג ואורי שוהם, קבעו כי טייטל לא סבל מ'מחלה שפגעה ברוחו'; לא היה 'חסר יכולת של ממש' להבין את מעשיו או את הפסול בהם, או להימנע מעשייתם; ולא התקיים קשר סיבתי בין קיומה של 'מחלת נפש' אצל המערער לבין שלילת היכולת כאמור.

לפיכך, הוסיפו וקבעו, אין עילה להתערב במסקנת בית המשפט המחוזי, ולפיה אין מקום להחיל עליו את סייג אי-השפיות. עוד נקבע כי 'הפרעת האישיות קשה', שנקבע כי המערער סובל ממנה, אינה מהווה בהכרח 'הפרעה נפשית חמורה'.

כזכור, טייטל נעצר לפני כשבע שנים בשכונת הר-נוף בירושלים, בעת שהדביק כרוזים בהם שיבח את הרצח ב"בר-נוער" וקרא ליהודים לבצע מעשי אלימות. במהלך מעצרו התברר, כי רצח כמה שנים קודם לכן נהג הסעות ערבי לאחר שביקש ממנו לעצור באמצע נסיעה, ורועה צאן פלסטיני בישוב סוסיה, בו ירה מטווח קצר והרגו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר