ילדי הגן פונו לבית החולים - לאחר אכילת דג טונה מקולקל

שמונה פעוטות בני שנתיים ושלוש פונו הבוקר מגן הילדים, היישר לחדר המיון בבית החולים אסף הרופא. הפריחה והגרד בגפיים ובפנים גילו כי הטונה ממנה טעמו היתה מקולקלת וגרמה לאלרגיה (בריאות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
גן הילדים לאחר הפינוי (צילום: ליאור פז, ynet)

בגן ילדים באזור השפלה, פונו הבוקר (שלישי) שמונה פעוטות בני שנתיים ושלוש לבית החולים אסף הרופא, לאחר שפיתחו תגובה אלרגית חריפה, ככל הנראה בשל אכילת דג טונה מקולקל.

פרמדיקים של מד"א פינו אותם במצב קל והם סובלים מפריחה, גרד ואדמומיות בגפיים ובפנים. 22 פעוטות ושני מבוגרים שאכלו גם הם מהטונה ולא פיתחו תגובה, נלקחו אף הם לבדיקה בחדר המיון.

בבית החולים מעריכים, כי מדובר כנראה בהרעלת היסטמין. הרעלה שכזו גורמת תוך דקות לתסמינים כמו בחילות, הקאות, יובש בפה, גירודים, דפיקות לב, קוצר נשימה, כאבי ראש ונפיחות בפה, בשפתיים ובלשון. בבית החולים יבחנו אם הפעוטות יוכלו להשתחרר בקרוב לבתיהם או שהם עדיין זקוקים לקבלת תרופות והשגחה.

"עד עתה הגיעו 30 ילדים ושני מבוגרים לאחר שאכלו דג טונה מקולקל", אומר פרופ' ערן קוצר מאסף הרופא. "הם מטופלים אצלינו על ידי צוותים מתוגברים. ילדים שהיו בגן ואינם סובלים מתופעות כלשהן לא צפויים לפתח סימני הרעלה משמעותיים. על כן אין מקום לחשש בקרב ההורים".

הפרמדיק סיפר, כי "כשהגענו לגן דווח לנו על כמה פעוטות שפיתחו תגובה אלרגית קלה. לאחר בדיקה ראשונית המלצנו לפנות גם את שאר הילדים שאכלו אף שלא פיתחו כל תגובה. הילדים שכן נפגעו היו רגועים יחסית ולחלק מהם היו סימני פריחה קלים מאוד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר