התגובה למכתב

הרב לאו לרב רבינוביץ: מתווה הכותל הרפורמי נעצר בהובלתי

הרב הראשי הגאון רבי דוד לאו מגיב למכתבו של רב הכותל שדרש דיון דחוף במועצת הרבנות על מצב הכותל וכתב כי המתווה לכותל רפורמי הקודם נעצר בהובלתו ובזכות מועצת הרבנות (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב רבינוביץ והרב לאו (צילומים: שלומי כהן, יעקב כהן - פלאש 90)

הרב הראשי לישראל, הגאון רבי דוד לאו, מגיב בצהריים (שלישי) במכתב חוזר לרב הכותל והמקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ, שדרש כינוס דחוף של מועצת הרבנות הראשית לדיון על ההידרדרות החמורה במצב בוכתל וההכרה ברפורמים.

בפתח מכתבו, מביע הרב לאו צער על כך שהמכתב הגיע אליו בעת שישב בבית הדין וכי הוא הגיע לתקשורת בטרם ראה אותו.

"הנושא עליו כתבת אינו יורד מסדר היום שלי. קדושת ירושלים וקדושת מקום הכותל המערבי מעסיקות אותי מידי יום. מועצת הרבנות הראשית לישראל דנה בנושא זה מספר פעמים והביעה את דעתה הנחרצת כנגד המתווה המוצע. ניהלתי שיחות עם גורמים רבים שעוסקים בנושא, בחלקן גם אתה השתתפת", כותב הרב לאו.

הרב לאו ממשיך וכותב כי רק בזכות מאבקו המתווה הקודם נעצר. "כמדומני שרק בזכות עמדתה האיתנה של מועצת הרבנות הראשית, בהובלתי, המתווה נעצר. המועצה הורתה לכל הגורמים שיש לאל ידם להיאבק במתווה שיפגע בקדושת הכותל ובניסיון להכנסת מנהגים חדשים בניגוד להלכה. הכותל חייב להישאר כגורם מאחד בעם ישראל ולא ח"ו כגורם מפלג".

"מגמת המתחדשים אינה 'הרצון העז' להתפלל אלא אך ורק לקבל הכרה ונראות, ועל זה ליבי דווה. עוד לא נעלם מהזיכרון הציבורי שהם הוציאו מסידור תפילתם כל קשר לציון וירושלים", מאשים הרב לאו.

הרב הראשי מוסיף ומחזק את ידי הרב רבינוביץ וכותב: "אני חושב שראוי לחזק אותך במאבקך בנושא זה ועל כן אורה לקיים בע"ה את ישיבת מועצת הרבנות הראשית לישראל הקרובה במתחם הכותל המערבי, ובכך תביע מועצת הרבנות הראשית קבל עם ועולם את עמדתה בנושא זה".

הרב לאו מציין כי לפי חוות דעת משפטית, "מעמד הרבנים הראשיים לישראל בנושא הכותל מעוגן מכח חוק השמירה על המקומות הקדושים תשכ"ז-1967, וכולל את כל הרחבה גם את השטח נשוא החלטת הממשלה", ומצטט חלק מהחלטת מועצת הרבנות מלפני מספר חודשים בנושא מתווה הכותל.

"בתקווה ובתפילה שנשכיל ביחד למנוע את המשך ההתדרדרות במצב קדושת הכותל", כותב הרב לאו.

כפי שדווח מוקדם יותר ב"כיכר השבת", רב הכותל והמקומות הקדושים, הרב שמואל רבינוביץ', שיגר מכתב חריף לרב הראשי לישראל, הגר"ד לאו, בדרישה לכנס באופן דחוף את המועצה כדי לדון במצבו המידרדר של הכותל המערבי.

"בתקופה האחרונה עדים אנו לניסיונות של ארגונים שונים לקיים תפילות מעורבות בכותל המערבי, תוך פגיעה קשה בהלכה, קדושת הכותל המערבי ובמורשת ומסורת ישראל. כאשר לפי חוות הדעת המשפטית נמנע ממני בעת הזאת לפעול מולם", מלין הרב רבינוביץ'.

"זה חודשים שאני זועק את זעקת הכותל המערבי ואין לי מנחם לנגד עיני הכלות אני רואה כיצד מחודש לחודש מתדרדר מצבו של הכותל. כיצד מחודש לחודש מקצינים הביטויים ומחריפים המעשים - הברחת ספרי תורה בביזיון, "סדנאות" להנחת תפילין לנשים, ברכת כוהנות...", כותב הרב.

לדבריו, יש לטפל בנושא באופן דחוף, "לאור החלטת מועצת הרבנות הראשית מיום טז' באדר א' תשע"ו, אבקש לכנס דיון חירום כדי לדון בהידרדרות הנוראה המתרחש בכותל המערבי ולקבלת החלטות דחופות בעניין. אני קורא לכם מלב שותת דם, עת לעשות לה'! בטרם יהיה מאוחר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר