אשרי העם שככה לו

בסרסל שבצפון פאריס: מאות ילדים סיימו את לימוד המשניות

סיום פרויקט לימוד המשניות השנתי באירופה, שמנוהל מזה שנים על ידי הרב חיים יצחק לעהרר מציריך-שוויץ בתלמודי תורה רבים באירופה, התקיים בעיר סרסל שבצפון פאריס. סיקור ותיעוד (חרדים)

(באדיבות המצלם)

סיום פרויקט לימוד המשניות השנתי באירופה, שמנוהל מזה שנים על ידי הרב חיים יצחק לעהרר מציריך-שוויץ בתלמודי תורה רבים באירופה, התקיים בעיר סרסל שבצפון פאריס.

בימים אלו שבו אחרוני התלמידים לבתיהם שבמדינות השונות באירופה, לאחר שבת אחדות מרוממת וסעודת סיום על שישה סדרי משנה.

רעיון הלימוד המשותף נולד לפני שנים רבות בהשראת הגאון רבי משה סולובייצ'יק, שרצה לקבץ ולאחד ילדים מרחבי אירופה שלאחר המלחמה על מנת לחזק את פעילות הקהילות באירופה. בעידן ההוא התקשורת בין המדינות היתה רופפת, ויהודים במדינות שונות חשו כי פעילותם יחידנית. הגאון רבי משה סולוביצ'יק שת ליבו לצורך המיוחד שבקיבוץ לימודם של ילדי ישראל, וחיפש אדם שישא על כתפיו עול זה. הרב חיים יצחק לעהרר נטל את הרעיון בשתי ידיים, אימץ וחיזק אותו וקיבץ ילדים רבים למבצע לימוד המשניות.

מדי שנה נבחנים מאות ילדים על המשניות שלומדים הן במסגרות הלימוד השונות והן באופן עצמאי, ולקראת ראש חודש תמוז מתקבצים לסעודת סיום משותפת וחלוקת פרסי הצטיינות.

השנה נערך הסיום בצפון פאריס, בעיר קטנה ושמה סרסל, בה מתגוררים אלפי משפחות יהודיות. השבת כולה והסיום נערכו בשיתוף המשפחות המקומיות שאירחו את התלמידים והמלמדים בבתיהם, כאשר מקום האירוח המרכזי היה תלמוד תורה 'תורה אור' שבסרסל, בראשות הרב משה חיים, שארגן וניהל הכל יחד עם מתנדבים רבים מקהילתו.

שני תלמידים סיימו ונבחנו על כל ששה סדרי משנה, תלמיד אחד נבחן על שלושה סדרים בעל פה ותלמידים רבים נוספים למדו ונבחנו על מאות ואלפי משניות, הן בעל פה והן בפשט.

הבוחנים, האחים הרבנים לבית וייס, אשר הגיעו במיוחד מארץ הקודש, בקיאים בעצמם בכל ששה סדרים בעל פה ועורכים את המבחנים בעל פה.

הסיום נערך בהשתתפות רבנים רבים מרחבי צרפת, מלמדים מתלמודי התורה הרבים, וכמובן - חתני השמחה - הילדים.

תלמידים מערי צרפת: פאריס, מרסיי, שטרסבורג ועוד היוו את חלק הארי בהשתתפותם, מפאת קרבתם למקום הסיום, אך השתתפו גם תלמידים ממקומות מרוחקים, כמו רוסיה, בלארוס, שוויץ, גרמניה, אוסטריה ועוד.

תלמידי התלמוד תורה של פינסק בראשות הגאון הרב משה פימה נבחנו על המשניות בניגון מיוחד שלימדם הרב ברוך שאפנס, וריגשו את הנוכחים.

תלמיד מתלמוד תורה 'ראשית חכמה' שבמוסקבה, בראשות הגאון רבי פנחס גולדשמידט (נשיא ועידת רבני אירופה) נבחן על כאלף משניות, ולווה על ידי המלמד, הרב אלכסנדר לאער.

תלמידים ממדינות נוספות הרשימו בעמלם שנשא פרי, חלקם צעירים בגילאי 8-9.

כמו כן נערך לילדים טיול ברחבי פאריס, במהלכו ביקרו במקומות התיירות המפורסמים והשתעשעו בפארק אסטריקס המפורסם, וביקרו בכיתות הלימוד בתלמוד תורה המקומי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר