מבקרים בכנסת? תביאו את הקפה מהבית

מחירי המזון והשתייה במזנון הכנסת גבוהים מהממוצע. שוק המזון המהיר עבר שינוי של ממש בשנים האחרונות אך בכנסת עדיין המחירים מופקעים. הכנסת: ההשוואה לקופיקס אינה נכונה (צרכנות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

במזנון הכנסת לא שמעו עדיין על מהפכת המחירים של "קופיקס" ששינתה את פני מערך המזון המהיר בישראל ורבים מבאי הבית מתלוננים על מחירי המזון היקרים במתחמים השונים במשכן.

מחיר כוס קפה גדולה במזנון החלבי הוא 12.5 שקל לעובד ולאורח. מחיר כוס קפה קטנה לעובד ולאורח קבוע הוא 7 שקלים, ולאורח אחר - 8 שקלים.

אורחים שהגיעו באחרונה למשכן התלוננו על המחיר הגבוה יחסית של כוס קפה במזנון, לעומת מחירה בחוץ. אחרים טענו שחלק ממחירי הארטיקים גבוהים מאלה שגובים מוכרי הארטיקים בחופי הים, כך דווח ב"דה מרקר".

בכנסת פועלים ארבעה מזנונים: שני מזנונים חלביים; מזנון הח"כים - שהמחירים בו גבוהים יותר, ובשעות הצהריים מוגשות בו ארוחות עם בשר ודגים ואחר הצהריים ארוחות חלביות; ומזנון כללי בשרי - הפועל רק בשעות הצהריים והמחירים בו נמוכים יותר. הפעלת המזנונים נעשית על ידי רשת סודוקסו. המחירים נקבעים באמצעות מכרז.

למרות המחירים שנקבעו מראש הכנסת מסבסדת את מחיר הארוחות לעובדים ולבאים הקבועים, נוכח העובדה שהיא לא מתכנסת בכל ימות השנה (בשל פגרת הקיץ ופגרת הפסח) ומתפזרת לפגרת הבחירות. לכן, קיים שוני במחירים לעובדי הכנסת ואורחיה הקבועים לבין אורחים אחרים.

כך, למשל, במזנון הכללי לעובדים הקבועים עולה ארוחה עם בשר או דגים 21 שקל, ואילו במזנון הח"כים עולה ארוחה כזו 31 שקל. אורח מבחוץ ישלם על אותה ארוחה בשני המזנונים 51 שקל.

במזנון החלבי מחיר כריך טונה גדול או כריך סלמון גדול הוא 23.6 שקל לאורחים, ולעובדים — 12 שקל. סלט טונה גדול יעלה לעובדים 23 שקל ולאורחים 29.3 שקל. סלט שוק קטן עולה 15.7 שקל לעובדים ולאורחים. לעומת זאת, אורחים ועובדים משלמים מחיר זהה על גלידות וארטיקים. ארטיק מגנום, למשל, עולה 10.5 שקל, וקורנטו קלאסיק 7.4 שקלים.
מהכנסת נמסר בתגובה ל"דה מרקר" כי "מחירי מזנון הכנסת הם מחירים המחויבים על ידי ספק ההסעדה של הכנסת, ונקבעו בהליך מכרזי פומבי שהכנסת ניהלה לפני כשנתיים. אין באפשרות הנהלת הכנסת לדרוש את הורדת המחירים במהלך תקופת ההסכם עם הספק.

"עם זאת, לאור מגבלת השינוי במחירים, ומכיוון שהכנסת היא מתחם סגור ללא אפשרויות של מציאת פתרונות הסעדה חלופיים, הכנסת מסבסדת מוצרים מסוימים עבור עובדים, באי בית קבועים ומוזמנים. זאת, להבדיל ממבקרים מזדמנים המגיעים למשכן באופן חד־פעמי למשך זמן קצר, שעבורם לא ניתן סבסוד. בין היתר סובסדו הארוחות במזנוני הכנסת, הקפה ההפוך, משקאות קלים, כריכים ועוד כמה מוצרים".

בכנסת הוסיפו כי "דווקא הדוגמאות המובאות הן למחירים נמוכים בכל אמת מידה: קפה הפוך נמכר במזנון במחיר של 7–8 שקלים, בהשוואה ל–12–19 שקל ברשתות בתי הקפה הגדולות (לקפה גדול ד"ה). ההשוואה למחירי קפה בקופיקס, המהווה דוכן קפה 'טו גו', אינה רלוונטית — ולראיה מחירי הקפה ברשתות הקפה שמרו על ההפרש. גם מחירי הכריכים והסלטים סובסדו למרבית באי הבית".

עוד ציינו בכנסת כי "הסבסוד ניתן דווקא למוצרי הבסיס שבהם השימוש תדיר, מה שהוריד את המחיר למרבית באי הכנסת למחיר שהוא לא רק לא יקר, אלא בפירוש נמוך משמעותית ממחירי השוק".

מחירי הקפה ירדו משמעותית כמעט בכל המקומות בארץ וככל הנראה במרכז הבא גם בכנסת לא יוכלו להתעלם מכך שכוס קלקר עם מעט אבקת קפה ושתי כפיות סוכר לא אמורה לעלות יקר כל כך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר