המפכ"ל אלשיך מתריע

"לא נוכל לחקור נושאים רגישים חרדיים, בלי שוטרים מהמגזר"

המפכ"ל רוני אלשיך פורס היום את משנתו בשלל נושאים שעל הפרק - כולל "מסמך יצחקי" - ומספק התייחסות מעניינת לאתגר המשטרתי מול הציבור החרדי והפרשיות הרגישות במגזר (חרדים בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
רוני אלשיך, המפכ"ל (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

רב ניצב רוני אלשיך, מפכ"ל המשטרה, דיווח היום (רביעי) בשיחה במטה הארצי של המשטרה, על עלייה במספר המתגייסים למשטרה, שעומד נכון לעכשיו על 901 בחצי שנה ("היעד שלנו הוא 2000 בשנה") אך דיבר גם על הקושי לגייס שוטרים מהמגזרים השונים.

"אולי העלייה היא פועל יוצא של המצב הביטחוני", העריך המפכ"ל. "המגע עם האזרח הוא אתגר עצום, זה שם בתוך זה את הרב תרבותיות. לא ייתכן שלא נגייס שוטרים מכל המגזרים, לא נוכל לחקור נושאים רגישים במגזר החרדי בלי לגייס חרדים. לא נוכל בלי שוטרים מוסלמים או ממוצא אתיופי. בקרב האוכלוסייה של יוצאי אתיופיה יש אחוזי פשיעה גבוהים מכלל האוכלוסייה, אבל זה משהו שקיים בכל אוכלוסיית מהגרים, לא הכל זה משטרה".

בנושא חם אחר שעל הפרק אומר המפכ"ל, כי הוא למד על מסמך הח"כים רק לאחר פרסומו: "המשטרה אינה יוזמת איסוף. כשמגיע אלינו מידע אנחנו אן מדובר בזבל לא צריך להתייחס אליו. אם מדובר במשהו עם בשר אנחנו אמורים לקחת אותו לפרקליט המדינה. תהליכי הבקרה נועדו כדי שלא יהיה מצב שיש משהו שעלול להיות מדווח ולא דווח.

עוד טען אלשיך, כי אין בכוונתו להיות ראש שב"כ אחרי המפכ"לות: "אמרתי לראש הממשלה שכל מה שהוצע לי בטל ומבוטל. נורא רציתי להיות ראש שב"כ. אני שוטר ואני במקום אחר. התאהבתי בארגון. אני לא רוצה להיות ראש שב"כ".

המפכ"ל אומר, כי מצפים מהמשטרה שלא יהיו בה בעיות של ערכים ונורמות, אולם זה קיים בכל ארגון גדול. נזכיר כי בשנים האחרונות עברה המשטרה טלטלה שעה שכמה ניצבים פרשו או הופרשו מהמשטרה על חשש לעבירות חמורות. "יש לנו מבדקים לכניסה לארגון, ואם אני מסתכל על הקצונה הבכירה - ברוך השם רובה עוברת את המבדק", אמר אלשיך. "התמונה מעודדת ולא חמורה כמו הדימוי של מי שנמצא מחוץ למשטרה".

אלשיך טען כי מאז שאמר כי לא יטופלו תלונות שיגיעו במכתבים אנונימיים, ישנה עליה במספר התלונות המזוהות: "קראתי מכתבים אנונימיים. מבול של מכתבים אנונימיים, ברובם אין כלום. אלה הכפשות מטורפות שלא מועילות לכלום".

לדבריו, יש מחסור בשוטרים בירושלים אולם יש תוכנית חומש שמטרתה לחזק את העיר באלפי שוטרים: "אנו מקבלים קריאות גם ממזרח ירושלים, בעיקר על אלימות במשפחה". הוא התייחס למגזר הערבי, שם הוכרזה לאחר הפיגוע בדיזינגוף תוכנית לאיסוף הנשק הלא חוקי על ידי המשרד לביטחון פנים, אולם המפכ"ל חושב אחרת: "זה לא ייאמן כמה זה חם אמיתי וכן. יש שיתוף פעולה מההנהגות. אם אני אקח כל נשק לא חוקי במגזר הערבי לא יישאר כסף במדינה. בטייבה הייתה נוצרה שבלילות הרמדאן אחרי האוכל היו הולכים לעשות בלגן, ירי ודקירות. בשיתוף עם העירייה נעשתה עבודה, עשו יריד, יש חפ"ק משטרתי - הכול מתנהל שם כאילו אנחנו בשוויץ. אין אירועי ירי ודקירות ברמדאן בטייבה".

בהתייחסות לאמון הציבור במשטרה אמר המפכ"ל כי בסוף השנה יהיו תוצאות של סקר גדול, שיעיד על תחושות הציבור. "אמון ציבור זה לא יחסי ציבור. זה משהו יסודי. זה נקבע על ידי שוטר או שניים בטח או אפילו על ידי מוקדן 100 שענה לטלפון. איפה ששילבנו שיטור עירוני ראינו עלייה בקריאות כי הציבור הבין שאפשר להזעיק משטרה בעבירות של איכות חיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר