הישג לנתניהו

עם שלושה מתנגדים: הקבינט אישר את ההסכם עם טורקיה

חברי הקבינט המדיני-ביטחוני אישרו את הסכם הפיוס עם טורקיה. היחידים שהתנגדו להסכם: השרים ליברמן, בנט ושקד. בחודש הקרוב יוחלט האם לשנות את תנאי אסירי החמאס בישראל (מדיני)

(צילום: Marc Israel Sellem/POOL)

לאחר דיון שנמשך מספר שעות, חברי הקבינט המדיני-ביטחוני אישרו בצהריים (רביעי) את הסכם הפיוס עם טורקיה, לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו השיג את הרוב המבוקש לאישור.

שר הביטחון אביגדור ליברמן, שר החינוך נפתלי בנט ושרת המשפטים איילת שקד, הצביעו נגד ההסכם, כפי שהצהירו מראש, אך יתר השרים, שבעה במספר, הצטרפו לעמדת נתניהו ואישרו את ההסכם.

בדיון השתתפו גם ראש המוסד יוסי כהן, היועמ"ש לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט וראש צוות המו"מ ד"ר יוסף צ'חנובר.

בנוסף, החליט הקבינט לקיים בהקדם דיון על תנאי כליאתם של אסירי החמאס בבתי הסוהר בישראל, כל עוד לא נפתרת סוגיית גופות החיילים אורון שאול והדר גולדין ז"ל והאזרחים הישראלים אברה מנגיסטו והישאם אל סייד המוחזקים בעזה.

עוד החליט הקבינט להקים צוות שרים מתוך חברי הקבינט שילווה ויטפל באופן רצוף בנושא השבויים והנעדרים, לרבות יצירת מנופים על החמאס.

הקבינט גם החליט לקיים בהקדם דיון על המלצות ועדת שמגר על מדיניות ישראל בעניין אירועי שבויים ונעדרים.

משפחת גולדין אומרת לאחר אישור ההסכם כי "מדובר בהסכם שהוביל ראש הממשלה, בצעד לא דמוקרטי, שנוגד את הערכים הבסיסיים של צה"ל ומדינת ישראל מיום הקמתה של המדינה. ראש הממשלה הפך את חמאס לצד בהסכם באמצעות טורקיה, שלוקחת חסות על הארגון. בכך מעודד ראש הממשלה את הטרור מעניק פרס לחמאס.

"אנו קוראים למקבלי ההחלטות להעמיד את נושא השבת גופותיהם של הדר ואורון על בסיס הומנטירי בראש סדר היום של מדינת ישראל. הערבית ההדדית והלכידות החברתית הם הרוח שבזכותה יוצאים לוחמינו למלחמות - ומנצחים בהן. בכך מכריזה מדינת ישראל לחייליה ואזרחיה כי היא, השולחת אותם אל הקרב, מחויבת לגורלם ולהשבתם של החיילים הביתה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר