ישרת את השכונות החרדיות

ה'קו הירוק' של הרכבת הקלה בירושלים אושר בוועדה המחוזית

הוועדה המחוזית אישרה בתנאים את הקו הירוק של הרכבת הקלה, שישרת גם את תושבי השכונות החרדיות בציר בר אילן, אחד הצירים העמוסים בבירה. אורך הקו כ-20 ק"מ והוא בן 36 תחנות (תחבורה)

צומת בר אילן (הדמייה)

משרד התחבורה, עיריית ירושלים וצוות תוכנית אב לתחבורה ירושלים, נערכים לבניית 'הקו הירו'ק של הרכבת הקלה בבירה, עם אישורה בתנאים על ידי הוועדה המחוזית.

הקו הירוק יעבור ממלחה ותלפיות להר הצופים ומשכונת הר נוף לנווה יעקב. אורכו כ-20 ק"מ והוא בן 36 תחנות. הקו ישרת כ-175 אלף תושבים על התוואי והוא מתממשק למסילת הקו האדום הקיים ולרשת מסילות נוספת שתרשת את העיר.

הקו מהווה בשורה בייחוד עבור ציר ירמיהו-בר אילן, עומסי התחבורה כיום על הציר הם מהחמורים בעיר. יום יום מתבצעות בו מאות נסיעות אוטובוסים והעומס אינו מאפשר הוספת קווים.

הציר הוא בעל בעיות בטיחות חמורות ומועד לתאונות, עם ערכי זיהום אוויר מהמסוכנים בבירה. שירות הרכבת הקלה, העושה שימוש בטכנולוגיה ירוקה ישפר את המצב.

שר התחבורה ישראל כץ אמר הבוקר כי "לאור החשיבות שאנו רואים בקידום התחבורה הציבורית בירושלים הוריתי על הקדמת ההשקעות לביצוע הקו הירוק כבר ל-2017 וכן קידום הקו הכחול במהירות האפשר. אנו רואים חשיבות בשדרוג תשתיות התחבורה בבירה - המובילה את מהפכת התחבורה בישראל".

ראש העיר ניר ברקת בירך על האישור ואמר כי "הקו הוא נדבך חשוב ברשת התחבורה החדשה. הוא יאפשר להסיע יותר אנשים בכל רגע נתון לעבודה וללימודים במהירות, בטיחות ונוחות גדולים יותר. התוכנית תאפשר גם שדרוג המרחב האורבני. היקף התקציב הגדול של הפרויקט יאפשר לשפר את הסביבה, כולל שדרוג מדרכות לרווחת ובטיחות הולכי הרגל, הנגשת תחנות למבוגרים ולאנשים עם מוגבלויות ועוד".

מנכ"ל צוות תוכנית אב לתחבורה י-ם, מר נדב מרוז אמר: "אנו נערכים לקראת השלבים הבאים, הכוללים העתקת תשתיות, הכנת התוואי, הנחת מסילות, רכישת קרונות ועוד כך שהדרך לפנינו עדיין ארוכה. בד בבד נמשיך את ההדברות עם התושבים לשם פיתוח תוכנית קווים והסדרי תנועה. אני מודה לשר התחבורה ישראל כץ וראש עיריית י-ם ניר ברקת שמכירים בחשיבות וחיוניות פיתוח התחבורה בעיר. כך גם לחברי הוועדה המחוזית וליו"ר הגב' דלית זילבר, שהכירה בחשיבות התוכניות ופעלה לאישורה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר