בבית החולים הצפוני תרגלו את המלחמה הבאה. צפו

במרכז הרפואי זיו, שכבר ניזוק במלחמת לבנון השנייה לאחר שספג פגיעה ישירה של טיל קטיושה ששיגר חיזבאללה, נערכים כבר עכשיו ל'לבנון 3' ומתרגלים את כל התרחישים האפשריים. צפו (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
התרגיל (צילום וידאו: ביה"ח זיו)

תרגיל מלחמה ראשון מסוגו נערך היום (רביעי) במרכז הרפואי זיו בצפת. התרגיל רחב ההיקף דימה מצב של לחימה בגבול הצפון, והתקיים ביוזמת פיקוד העורף, על פי תרחישים שאירעו במלחמת לבנון השנייה. כזכור, במהלך מלחמת לבנון השנייה הייתה פגיעה ישירה בבית החולים, לכן תורגל גם מצב של פגיעת טיל במקום, וכן פינוי מחלקת יולדות וילודים לבית החולים החדש הממוגן לילדים.

התרגיל הגדול במיוחד התקיים כמודל ראשוני בזיו, ובהמשך יועבר לתרגול אף בשאר מוסדות הרפואה ברחבי הארץ. מטרתו להיערך לתרחיש מלחמתי בכל השלבים, החל מהיערכות, מעבר משגרה לחירום, ועד שלב סיום הלחימה והחזרה לשגרה.

האחות האחראית במחלקת היולדות, רחל לוי, מספרת: "התארגנו לקראת פינוי של היולדות והילודים במסגרת התרגיל. בשלב הראשון, אמהות שמסוגלות לקחת את הילדים שלהן באמצעות העגלות פונו ביחד עם איש צוות לאזורי הפינוי. כל הרעיון של התרגול הוא שלא ניכנס לפאניקה וללחץ, ונכיר את אזור הפינוי החדש שהוקם ונחנך בחודש האחרון. כך שבזמן אמת נפנה בצורה מסודרת את המחלקה, תוך תקווה שבעקבות התרגיל והמוכנות שלנו לא יווצר כאוס בזמן כזה".

זו הפעם הראשונה שבה התקיים תרגיל משולב בסדר גודל נרחב זה, ולא כתרגילים מפוצלים כפי שנעשה עד כה. במסגרת התרגיל הופעל מטה חירום באופן מלא, וכן תורגלו התגוננות בעת אזעקה בכל המחלקות, פינוי וחילוץ נפגעים, קביעת סדר עדיפות לפינוי מחלקות בשעת חירום, שיתוף פעולה עם כוחוץ כיבוי האש לפינוי באמצעות מנוף, טיפול במסגרת אר"ן, פתיחת מרכז מידע טלפוני, שינוע, ושיתוף פעולה של כל הכוחות - משטרה, מד"א, כיבוי אש, עיריית צפת, פיקוד העורף.

Basel Awidat/Flash90
Basel Awidat/Flash90
Basel Awidat/Flash90
Basel Awidat/Flash90
Basel Awidat/Flash90
Basel Awidat/Flash90

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר