קידוש השם?

עם כיפה וציצית: האברך מקפץ בין המכשולים בטלוויזיה האמריקאית

עקיבא נוימן, האברך שמתמודד לתואר "הנינג'ה של ארה"ב", צולם מקפץ בין המכשולים בתכנית המשודרת בימים אלו ברשת טלוויזיה האמריקאית NBC. "באתי כדי לקדש שם שמיים" אמר נוימן (בעולם)

(Mitchell Leff / NBC)

עקיבא נוימן, האברך האמריקאי מניו יורק שהחליט להתמודד בתכנית "הנינג'ה של אמריקה" המשודרת ב-NBC, אחת מתחנות הטלוויזיה הגדולות בעולם, צולם כשהוא חבוש בכיפה ולבוש בציצית תוך כדי ההתמודדות עם האתגרים הפיזיים הקשים שמציבה התכנית האמריקאית.

בקטע ששודר בארצות הברית ונצפה על ידי עשרות מיליוני צופים וגולשים, נוימן מספר על עצמו כי הוא לומד לקראת סמיכה לרבנות ב"ישיבה יוניברסיטי" בניו יורק, והגיע לתכנית כדי להראות לקהל שגם הוא כאברך חרדי יכול לפתח יכולות פיזיות מרשימות ולהתמודד על התואר, בכדי לקדש שם שמיים.

לפני כשבועיים העניק נוימן ראיון לסוכנות הידיעות היהודית JTA וסיפר כי נתקל במודעה של התכנית הטלווזיונית בחדר הכושר בו הוא מתאמן בשנים האחרונות והחליט להגיש את מועמדותו מכיוון שהיא מציעה "תחרות ספורטיבית, אבל לא רצחנית, עם אחווה בין המשתתפים והמאמנים".

נוימן הוסיף ואמר "חשבתי לעצמי, מה יכול לקרות במקרה הכי גרוע, אני אקבל תשובה שלילית מהתכנית, אז מה?". נוימן מקווה להעפיל לגמר התכנית ואולי אפילו לזכות בתואר הנינג'ה של אמריקה.

"ישנה תחושה שיהודים חרדים, ובמיוחד רבנים, לא יכולים להתמודד בתכנית הספורט האתגרי, וזה לא תמיד נכון" אומר נוימן, לדבריו, הוא בחר להצטלם בתכניות עם ציצית וכיפה בשביל להדגיש את יהדות, ו"להפוך לסמל לאומי אמריקני כיהודי שומר תורה ומצוות".

נוימן הדגיש כי הוא נלחץ מהעובדה שהוא בעצם מייצג את הציבור החרדי בשידורי אחת מרשתות התקשורת הגדולות בעולם. "זו אחריות גדולה, וזה מלחיץ אותי" הוא אומר. לדבריו, בשביל להירגע בצילומים, הוא קרא קריאת שמע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר