הכותל הרפורמי

ביבי שתק והח"כים החרדים הבהירו: המתווה - לא יהיה

לאחר שתמכו בשתיקה במתווה הכותל וספגו ביקורת ציבורית במגזר החרדי, חברי הכנסת החרדים התייצבו לצד הרבנים הראשיים ואמרו לנתניהו כי המתווה הישן שאושר - לא ייושם ללא שינויים (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
נתניהו, ארכיון (Marc Israel Sellem)

הכותל הרפורמי: בשעות הערב (רביעי) הסתיימה פגישת הרבנים הראשיים, ראשי המפלגות החרדיות וראש הממשלה בנימין נתניהו שעסקה במתווה הכותל. דבר הפגישה דווח לראשונה ב"כיכר השבת".

בפגישה השתתפו הרבנים הראשיים הגאון רבי דוד לאו והראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף, רב הכותל הגאון רבי שמואל רבינוביץ, השר יעקב ליצמן, השר אריה דרעי ומשה גפני והיא ארכה למעלה משעה.

מי שזימן את הפגישה היה ראש הממשלה, בתחילה רק ראשי המפלגות החרדיות זומנו, אך הבוקר גם הרבנים הראשיים הוזמנו. למרות שבצהריים שקלו הרבנים להחרים את המפגש, לבסוף הם הגיעו והשתתפו בו, כאשר הביעו את דעתם על מתווה הכותל הרפורמי.

במהלך הפגישה הבהירו הרבנים כי הם עומדים על דעתם שתהיה כניסה נפרדת לכותל המערבי ולכותל הרפורמי, וכי לא תהיה הכרה של המדינה ברפורמים.

הגר"י יוסף, הגר"ד לאו והשר ליצמן בכניסה לפגישה עם רה"מ, היום (באדיבות המצלם)

ל"כיכר השבת" נודע כי במהלך הפגישה נציגי המפלגות החרדיות הביעו תמיכה בעמדת הרבנים הראשיים והבהירו שהמתווה הישן שאושר לא מקובל עליהם וחייב לעבור שינויים.

השר ליצמן הקריא את החלטת מועצת גדולי התורה והרבנים הראשיים הקריאו את החלטת הרבנות בנושא, כך לפי מקור ששוחח עם "כיכר השבת". ברוב זמן הפגישה ראש הממשלה נתניהו שתק ואת השיחה ניהלו אנשיו. נרשמו מספר פעמים עימותים קולניים, כמו כן, בסיכום המפגש הצדדים לא הגיעו להסכמה בנוגע למתווה עתידי, אך הסכימו כי יד למשוך את הזמן ככל שניתן.

כזכור, מתווה הכותל הרפורמי אושר לפני כשלושה חודשים, אך לאחר שהציבור נחשף למתווה והבעיות שבו, המפלגות החרדיות הודיעו כי יתנגדו להסכם ויבקשו מתווה חדש שלא יכיר ברפורמים. מי שמוביל את המו"מ הוא מזכיר הממשלה הנבחר דוד שרן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר