אחרי הנאום המקומם

נתניהו: "לבחון את קידום הליך הדחתה של חנין זועבי"

שעות אחרי שהאשימה על דוכן הכנסת את חיילי צה"ל ברצח ועוררה מהומה, ראש הממשלה מבקש לקדם את הדחתה מהכנסת. הערב הוא נפגש עם היועמ"ש בניסיון לבחון את קידום הליך ההדחה (ארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
חנין זועבי (Hadas Parush/Flash90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הערב (רביעי) עם היועץ המשפטי לממשלה עו"ד אביחי מנדלבליט, וביקש לבחון את כיצד לקדם את הדחתה של ח"כ חנין זועבי מהכנסת בעקבות דבריה מוקדם יותר היום כי חיילי צה"ל הם רוצחים.

"שוחחתי הערב שוב עם היועץ המשפטי לממשלה כדי לבחון את קידום הליך הדחתה של חנין זועבי מהכנסת. במעשיה ובשקריה היא עברה כל גבול ואין לה מקום בכנסת" כתב נתניהו ברשתות החברתיות.

כזכור, מוקדם יותר האשימה זועבי בנאום סוער בכנסת כי "אני עמדתי פה לפני שש שנים, חלק מכם זוכרים את השנאה והעוינות כלפיי ותראו לאן הגענו. התנצלות למשפחות של אלה שקראו להם טרוריסטים. התשעה שנרצחו, מתברר שצריך לפצות את המשפחות שלהם".

נאום זועבי בכנסת. היום (צילום: ערוץ הכנסת)

"אני דורשת התנצלות לכל הפעילים הפוליטיים שהיו על המרמרה והתנצלות כלפיי חברת הכנסת חנין זועבי שהסתתם נגדה במשך שש שנים. אני דורשת פיצויים ואני אתרום אותם למען המשט הבא. כל עוד יש מצור צריך לארגן עוד משטים".

הדברים עוררו מהומה במליאה בה היו מעורבים חברי כנסת רבים שהגיעה עד כדי עימותים פיזיים. חברי הכנסת אורן חזן, מיקי לוי וג'מאל זחאלקה הורחקו מהמליאה.

ח"כ אורי מקלב מיהדות התורה אמר הערב ל"כיכר השבת" בתגובה לדבריה של זועבי כי "הדברים שנאמרו הם קיצוניים מאד ויש לגנותה בכל פה. יחד עם זאת ברור לכולם שהדברים שנאמרו הינם מראים השקפת עולם סדורה אשר משקפת אותה ואת דומיה".

"לדברים שנאמרו יש משנה חומרה משום שאלו נאמרו מעל בימת הכנסת, אך יחד עם זאת חשוב להבהיר שהתגובות והההתייחסות בסופו של עניין משרתות את האינטרסים שלשמם נאמרו הדברים ועל כן אין מקום למלאות את סיפוקה בעניין".

ח"כ יעקב מרגי מש"ס אמר מוקדם יותר כי "ח"כ זועבי היתה רוצה לראות בישראל את האנרכיה השוררת בחלק ממדינות ערב. ח"כ זועבי והפרובוקטורים מתורכיה לא העו מעיזים לנסות לחדור למצרים ממעבר רפיח כדי לשבור את הסגר על רצועת עזה כי היא וחבריה היו חוזרים בארון".

"ח"כ זועבי מנצלת באופן ציני את הדמוקרטיה ואת חופש הביטוי ובכך היא מקדמת הלכה למעשה את קידומם של אותם חוקים הנקראים לדעתה חוקים פשיסטים. ח"כ זועבי וחבריה חתומים על אותם חוקים שנועדו להגן על הדמוקרטיה הישראלית. צה"ל הוא הצבא המוסרי בעולם".

בהכנת הידיעה סייע בעריש פילמר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר