תיעוד: קהילת "בית אבא" סיימה מסכת קידושין

חשובי ורבני העיר פתח תקוה התכנסו למעמד סיום מסכת קידושין וסדר נשים בקהילת בית אבא בעיר • ראש ישיבת "אור ישראל" הגאון רבי יגאל רוזן השתתף באירוע ונשא דברי חיזוק לבני התורה העמלים לפרנסם • פרצי הרגש הגיעו לשיאם בחצות הלילה, במהלך זיץ סוחף בניצוחו של הרב ברוך צ'יט (חרדים)

(באדיבות המצלם)

ביום שלישי השבוע, זכו חברי קהילת "בית אבא" בפתח תקוה להשתתף באירוע מיוחד ורב רושם לציון סיום מסכת קידושין וסדר נשים, לאחר שלומדי השיעור סיימו מסכת זו בשבועות האחרונים יחד עם לומדי הדף היומי בארץ ובעולם.

שולחן הכבוד באירוע הפגין בצורה מרשימה את חשיבותה ומקומה של קהילת "בית אבא" בעיר, כאשר לצד ראש ישיבת אור ישראל הגאון רבי יגאל רוזן וראש ישיבת מערבא הרב ברוך צ'יט, נכחו ראש העיר עו"ד איציק ברוורמן, ממלא מקומו ויו"ר תנועת ש"ס בעיר הרב אוריאל בוסו, מנהל היחידה לחינוך חרדי ומורשת ישראל בעירייה הרב מנחם שוורץ, חברי המועצה מטעם רשימת יהדות התורה הרב אליהו ברוכי והרב ישראל פרידמן.

עוד השתתפו הרב מנחם שפירא סגן רה"ע ב"ב ומנהל המחלקה המוניציפאלית בדגל התורה ועו"ד משה מורגנשטרן נציג החרדים העובדים ב'דגל התורה'.

למרות שטרם מלאו שלוש שנים להקמתה, עומדת קהילת "בית אבא" בחזית העשייה התורנית בפתח תקוה. הקהילה, המונה למעלה ממאה משפחות, הפכה להיות חוד החנית וביתם הרוחני של משפחות החרדים העמלים לפרנסתם.

ראשון הדוברים היה ראש העיר, שסיפר על המאמצים והניסיונות שנעשים בימים אלו באיתור מקום שיתאים למבנה של קבע עבור הקהילה. מיד אחריו נערך סיום המסכת על ידי חבר הקהילה ר' שלמה שטיין.

את המשא המרכזי נשא ראש ישיבת אור ישראל, הגאון רבי יגאל רוזן. בדבריו ציין ראש הישיבה כי בניגוד להנהגתו שלא לצאת מהישיבה באמצע הזמן, הוא הגיע לאירוע בכדי לחזק את הקהילה של בני התורה העמלים לפרנסתם. עוד אמר כי מי שנאלץ לצאת אל עולם המעשה לא צריך להרגיש פחות טוב או דחוי, אלא צריך להתחבר למקום תורה כגון קהילת "בית אבא" ולינוק כמה שיותר תורה והלכה.

עו"ד שמעון גרוס, ממייסדי וגבאי הקהילה, ביקש להודות למסייעים לפעילות הקהילה בכלל ובמסגרת הדף היומי בכלל והזכיר את מנהל היחידה לחינוך חרדי הרב מנחם שוורץ ואת חבר מועצת העיר הרב אליהו ברוכי.

רב הקהילה, הרב מיכאל שוהם, סיפר בדבריו איך לאחר שנים רבות של הנהגת קהילה אחרת הוא נקרא על ידי גדולי ישראל להוביל את הדגל בקהילת "בית אבא" וכמה הוא בעצמו מופתע מן ההתפתחות המהירה והמרשימה של הקהילה הן ברוחניות והן בגשמיות.

אחרון וחביב מבין המברכים היה מ"מ רה"ע הרב אוריאל בוסו שהוזכר כמי שעומד לימין הקהילה בכל עת, בכל עניין ובכל מצב והזכיר בנאומו שלו את החיבור העמוק שלו עם הקהילה והרגשת החשיבות של הקהילה בעיר ואת הצורך במקום של קבע לקהילה ודיבר על מאמצים שנעשים לשם מציאת מקום של קבע.

לאחר שלב הנאומים נבקע היכל הנגינה והרב ברוך צ'יט בליווי בנו וחברי הקהילה פצחו בשירי נשמה, דברי חיזוק, מוסר ותפילה אל תוך הלילה. את האירוע נעלו דבריו של מגיד השיעור הרב נתנאל שוהם שחידד את מסירות הנפש של המשכימים קום בשעה חמש וחצי בבוקר בכדי להגיע לשיעור – מסירות נפש השמורה לכאלו הראויים להיקרא תלמידי חכמים.

החיתום נקבע בסיום החלק המוזיקלי שנוהל על ידי ר' נפתלי פרנקל ממייסדי וגבאי הקהילה בריקוד "וכל אשר יעשו יצליחו" שהוקדש לרב הקהילה, לבנו – מגיד השיעור, לחבר הקהילה ר' שמואל גליק המנהל את שיעור הדף היומי, לגבאי הקהילה ובפרט לר' אשר פרדי, למשתתפי השיעור וחברי הקהילה בכלל מתוך תפילה שיצליחו ויזכו יחד לסיים עוד מסכתות וספרים אחרים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר