המלחמה בטרור

המתקפה הגדולה ביותר על דאעש: 250 הרוגים

תקיפה מהאוויר של הקואליציה הבינלאומית נגד ארגון המדינה האסלאמית הביאה למותם של 250 מאנשי הארגון מה שהופך את התקיפה לאחת הקטלניות מאז ומעולם נגד ארגון טרור (אקטואליה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הלחימה בדאעש (shutterstock)

האמריקאים הכו בעצמה רבה בארגון המדינה האסלאמית - דאע"ש: בסדרת תקיפות מהאוויר של הקואליציה הבינלאומית בהובלת ארה"ב, באזור העיר פלוג'ה שבעיראק, נהרגו לפי גורם אמריקני לא פחות מ-250 אנשי דאעש, ו-40 כלי רכב הושמדו.

המתקפה הקטלנית אירעה אמש (רביעי), יממה לאחר הפיגוע הגדול באיסטנבול שלשום, שיוחס לדאע"ש.

בסוכנות הידיעות רויטרס אומרים כי אם אכן המספרים הנוגעים לתקיפה בעיראק מדויקים, זו אחת מהתקיפות הקטלניות ביותר אי פעם נגד ארגון טרור כלשהו. לפי הגורמים שמסרו את המידע לסוכנות הידיעות רויטרס המתקפות האוויריות התרחשו מדרום לפלוג'ה, באזור שננטש על ידי התושבים במהלך הלחימה. זוהי מכה קשה נוספת לדאע"ש, שאיבד לאחרונה את השליטה בעיר פלוג'ה לאחר קרב ממושך.

עם זאת, האבדן הטריטוריאלי לא מקטין את החששות מהמשך פעולות הטרור של דאע"ש מחוץ לסוריה ולעיראק. כאמור, טורקיה הפנתה אצבע מאשימה לארגון לאחר מתקפת הטרור בשדה התעופה אטאטורק באיסטנבול, שבה נרצחו 42 איש על ידי שלושה מחבלים ונפצעו יותר מ-140. כזכור, גם הפיגועים בפריז ובריסל יוחסו לארגון הקיצוני.

האמריקאים מבינים כי הם רחוקים עוד מלהביס את הארגון הקיצוני, ראש ה-CIA ג'ון ברנן הודה בפורום בוושינגטון כי עוד ארוכה הדרך במאבק הכלל-עולמי מול דאעש: "עשינו כמה צעדים משמעותיים בסוריה ובעיראק, ביחד עם שותפותינו בקואליציה. אבל היכולת של דאעש להמשיך בתעמולה, ויכולתו להמשיך להסית ולהוציא לפועל את הפיגועים מראה שיש לנו דרך ארוכה לעבור לפני שנוכל להגיד שעשינו התקדמות משמעותית מולם".

פרט לכיבוש פלוג'ה, מיליציות מקומיות - חלקן בגיבוי אמריקני - פתחו במתקפה נגד דאע"ש גם באזור העיר מנביג' שבצפון סוריה. אך במקביל, כוחות המורדים שמקבלים סיוע אמריקני נסוגו מפרברים בעיירה בגבול עיראק שנמצאת בשליטת דאעש, ומשדה תעופה סמוך, לאחר שהג'יהאדיסטים פתחו במתקפת נגד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר