הטלפון המפתיע

המשטרה החזירה במפתיע אופנועים שנגנבו והועברו לשטחים

כמה בעלי אופנועים זכו השבוע לשיחה מפתיעה במיוחד לבוא ולקחת את האופנוע שנגנב מהם. המשטרה איתרה את האופנועים בכניסה לרמאללה לאחר פעילות מיוחדת עם הרשות הפלסטינית (חדשות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: אוהד צויגנברג - ynet)

הם כבר התייאשו לגמרי וחשבו שלא יראו לעולם את האופנוע שלהם והופתעו: שוטרי תחנת בנימין במחוז ש"י התקשרו השבוע לבעלי אופנועים שנגנבו והודיעו להם באופן מפתיע כי האופנועים נמצאו והם מוזמנים לבוא ולקחתם.

"האופנוע שלי נגנב מתחת לבית במרכז תל אביב. יצאתי ליום הולדת ופתאום לא היה אופנוע", סיפר אחד מהם שקיבל את הטלפון הבלתי צפוי ל'ידיעות אחרונות'. "זו תחושה של חוסר אונים. למרות שהגשתי תלונה במשטרה, נפרדתי לשלום מהאופנוע ולא חשבתי שהוא יחזור אליי. כשסיפרו לי שהוא נמצא הייתי בשוק ולא האמנתי".

חלק מהאופנועים אמנם הוחזרו לבעליהם, אך מצבם אינו טוב והם נהרסו על ידי הגנבים שהתייחסו אליהם בפראות. אחד מהמאושרים שקיבל בחזרה את אופנועו הוא שוטר ממרכז הארץ שהאופנוע שלו נגנב ושב אליו על ידי חבריו למדים.

מידי שנה נגנבים אלפי כלי רכב, חלקם מפורקים לחלפים בשטחי יו"ש. האופנועים שהוחזרו נגנבו במהלך החודשים האחרונים ורובם נמצאו ברמאללה, שם הם בדרך כלל מושכרים או נמכרים. מלבד האופנועים הוחזרו בשבועות האחרונים גם עשרות כלי רכב גנובים ששבו מהרשות הפלסטינית.

האופנועים שנגנבו (צילום: אוהד צויגנברג - ynet)

תהליך השבת הרכב או האופנוע לבעליו מעט מורכב וכולל שלל בדיקות ביטחוניות כשהוא נכנס לארץ: כלי הרכב מגיעים לתחנת המשטרה ושם מבצעים בדיקות מז"פ וחבלה קפדניות, מחשש שבתוך כלי הרכב יהיו מטענים ואמצעי לחימה. רק אחרי שבמשטרה בטוחים לחלוטין כי הרכב אינו מסוכן מתקשרים השוטרים לבעלי הרכב ומזמנים אותם לבוא.

"הם מרגישים כאילו התקשרו אליהם ממפעל הפיס", סיפר מפקד תחנת בנימין, סנ"צ דודי חיון. "יש לנו שיתוף פעולה מיוחד עם שוטרי הרשות. אנחנו נותנים להם מיקום מדויק והם מבצעים את המעצר. אנחנו נפגשים במחסום פוקוס בכניסה לרמאללה. צריך להבין שגנבות כאלה מתבצעות מדי יום בכל רחבי הארץ, ומיד נכנסים לשטחי הרשות. שם העסק מסובך מאוד. אני לא אסכן חיילים ואנשי משטרה בכניסה לכפר או לעיר פלסטינית בגלל אופנוע. לכן שיתוף הפעולה הוא דבר חיוני להצלחה של מבצע כזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר