התנדבות ארוכת שנים

הרבנית אסתר לנדמן קיבלה את "אות הנשיא למתנדב"

נשיא המדינה ראובן ריבלין בחר להעניק לרבנית אסתר לנדמן, אשת הרב מחולון, את "אות הנשיא למתנדב" לשנת תשע"ו על התנדבותה ארוכת השנים ובמסירות • "דיוקן יפה ומרשים של החברה" (אנשים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הרבנית אסתר לנדמן מקבלת את אות הנשיא (צילום: מארק ניימן, לע”מ)

"הדיוקן היפה והמרשים של החברה והתקווה הישראלית" - כך מוצא לנכון נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין לכנות את הרבנית אסתר לנדמן בת ה-70 בנמקו את ההחלטה להניק לה את "אות הנשיא למתנדב" לשנת תשע"ו, יחד עם עוד 11 זוכים.

כך מתארת הוועדה שהחליטה על מתן האות לגב' לנדמן, את פועלה המבורך: "אשת רב העיר חולון, מנהלת בהתנדבות, מאז 1985, את סניף יד שרה בחולון. אסתר לנדמן היא "מפעל" של אישה אחת, שבאמצעות גמילות חסדים משמשת גשר בין העדות והקהילות השונות בחולון".

"שנים רבות היא היתה חברה בוועדה העירונית לקידום מעמד האישה", כותבת הוועדה, "והיתה שותפה מובילה להקמת מועצת ארגוני המתנדבים בחולון, המונה יותר ממאה ארגונים. בזכות אישיותה סחפה רבים להקמת מעגלים של הידברות, שמטרתם יצירת הבנה ושיתוף למען תושבי העיר".

והשבחים לא פוסקים: "מדי יום ביומו היא מגיעה לסניף יד שרה בחולון ומפעילה בו כ-200 מתנדבים, העוסקים בעיקר בהשאלת ציוד רפואי. במפגשיה עם האוכלוסייה הנזקקת, היא משמשת אוזן קשבת ומסייעת לכל פונה בהתמודדות עם מחלות ופציעות ובמתן עצה והכוונה אישית, עד לפרטים הקטנים ביותר. לצד פעילותה בניהול הסניף, המשרת מדי שנה כ-21 אלף איש מכל חתכי האוכלוסייה בחולון, היא מפעילה מועדונית לקשישים כבדי ראייה. היוזמות שהפעילה במועדונית מאפשרות לקשישים לתרום למען החברה, על אף הקשיים והמגבלות, ולחוש שהם אינם נטל, אלא מסייעים ומושיטים עזרה".

"במרוצת השנים", מסיימת הוועדה את נימוקי הענקת האות, "אסתר היתה ועודנה מפעילה פרויקטים רבים לרווחת בני הגיל השלישי, בהם תעסוקה בבית לחולים המרותקים למיטותיהם, הפעלה של פינת חן ומרגוע, אספקה של ארוחות חמות לנזקקים והתקנה של מכשירי מצוקה. בנוסף היא מַרצה ומעבירה שיעורי תנ"ך ומחשבת ישראל במועדון גיל הזהב ובבית הכנסת הגדול שבעיר וחושפת קהל חילוני לערכי המסורת היהודית. בעבודה שקטה, לא פעם תוך מתן בסתר, היא מסייעת רבות לנשים, חילוניות ודתיות כאחד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר