גיוס כספים מוצלח

כך תהפכו את העמותה שלכם לעמותה משגשגת

בימים אלה נראה שעמותות עשירות הופכות לעשירות יותר ואילו העניות הופכות לעניות יותר. איך תהפכו גם אתם לעמותה משגשגת במיוחד? כל התשובות במאמר שלפניכם (כלכלה, שיווקי)

חני סודרי | מקודם |
מה הופך עמותה לעשירה ומה לענייה. אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

מה הופך עמותה ל"עמותה עשירה"? מדוע נדמה שאין חלוקה שווה של משאבים בעולם העמותות הישראלי – והעמותות העשירות מתעשרות יותר ואילו מאבקן של העמותות העניות רק הופך לקשה יותר?

התשובה הברורה היא שהעמותות הציבוריות מצליחות לגייס כספים מהמגזר הציבורי, מהקרנות הגדולות ומתורמים גדולים יותר מאחרות. אולם מאחורי הסוד הברור הזה עומד הסבר ברור הרבה פחות. העמותות המשגשגות פועלות נכון יותר מעמותות אחרות. הן מצליחות לגייס מאות אלפי שקלים ודולרים באמצעות תכנון נכון, אסטרטגיה, ועבודה שיטתית ומדויקת. ותשובה אחת שתפתיע אתכם – לעולם אל תקבלו "לא" כתשובה. זהו הכלל המנצח של מגייסי כספים מומחים, מתורמים פרטיים ומקרנות פילנתרופיות.

כיצד יכולה גם העמותה שלכם לעבור לצד המנצח? מספר צעדים:

צעד ראשון : הגדרת יעדים

הגדרת יעדים וסדרי עדיפויות יסייעו לכם לקבוע את המסלול ודרכו – לגבש צעדים מדויקים ולהגיע לסופו. באמצעות הגדרת יעדים תוכלו לגבש תוכנית של "מה עושים", "מתי עושים" ובהמשך – "איך עושים".

להגדרת היעדים ערך מוסף חשוב מאוד – היעדים צריכים להיות מדידים (למשל, פניה ל-30 קרנות, 12 תורמים פרטיים ו-2 משרדי ממשלה. או יעד מספרי, דוגמת: גיוס של 50,000 דולר בשלב ראשון, וסכום כפול בשלב שני). חשוב שתמדדו את השגת היעדים, וכל התחנות שבדרך.

צעד שני : תחקיר

ברגע שיש יעדים, ולפני שיוצאים לדרך – רצוי וחובה לאתר את כל מקורות המימון המתאימים. ראשית - במגזר הציבורי ולאחר מכן בקרב הקרנות והתורמים המתאימים לתחום הגיוס שלכם. תחקיר טוב יסייע לכם לאתר את מקורות המימון שמתאימים לכם, ולא פחות חשוב – אלה שאתם מתאימים להן.

צעד שלישי : תכנית פעולה

קבעתם יעדים ומטרות, מיפיתם את ההזדמנויות – כעת צריך ליצור תכנית פעולה שתבחן את ההזדמנויות, ותמפה את המסלול דרכו תגיעו אל היעדים.

צעד רביעי : פניה מדויקת

לתהליך עצמו נתייחס במאמרים אחרים, אולם חשוב לציין שהתהליך קריטי במיוחד. חשוב שתמלאו את הפרטים כולם ובפירוט הנדרש. שמרו על איזון בכל הבקשות – אל תעייפו את הקוראים, אבל ספקו את המידע החשוב והנחוץ, בתמציתיות ובמקצועיות. במיוחד בבקשות למגזר הציבורי, אולם כמובן שבכל הבקשות כולן - חשוב שתעמדו בזמני ההגשה. כדאי להימנע מהגשות של הרגע האחרון – הן משאירות רושם רע.

צעד חמישי : " לא " זו לא תשובה

בעולם גיוס הכספים ידוע ש-"אולי" משמעו "כנראה שכן", וש"לא" משמעו "אולי". לכן , אל תקבלו אך פעם "לא" בתור תשובה. נסו לברר היכן היה הכשל בהצעה, והמשיכו לבצע הערכות, תיקונים ושיפורים על מנת להגיע להגיע לתשובת ה"כן" המיוחלת.

צעד אחרון : הסקת המסקנות

הצלחתם לעמוד ביעדים? מצוין! כעת בדקו מה אפשר לשמר, והיכן אפשר להשתפר. לא הצלחתם? בדקו מה עבד, ומה לא. שפרו את מה שלא עובד. שמרו את מה שכן.

בתום מסלול גיוס המשאבים והתמיכה חשוב שתבינו היכן הצליח התהליך, והיכן לא. האם היעדים שהוגדרו היו ריאליים, כיצד אפשר להתוות דרך טובה יותר לגיוס כזה.

עמותות משגשגות התחילו ביעדים, עברו לתוכנית פעולה מדויקת ובעיקר – שיפרו והשתפרו כל הזמן. נשמח לסייע לכם בכל צעד בתהליך, החל מהתכנית והאסטרטגיה וכלה בביצוע עצמו. ערכה של חברה המתמחה בגיוס כספים, שתייעץ, תלווה ותכוון אתכם בדרך המלך להשגת יעדים עבור העמותה, לא יסולא מפז.

הכותבת: חני סודרי, עוסקת בייעוץ , ליווי והגשת בקשות לקרנות בחו"ל ועומדת בראש המרכז לגיוס כספים בע"מ.

>>להפוך לעמותה משגשגת לחץ כאן<<

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר