האברך שניצל מהפיגוע משחזר: "נפנפתי לו עם הכובע והוא ברח"

יצחק, אברך ממודיעין עלית שניצל מהפיגוע משחזר: "המחבל הגיע לכיווני, נפנפתי לו עם הכובע והוא ברח, החיים שלי ניצלו" (חדשות, חרדים)

רענן בן צור, ynet | כיכר השבת |
(צילום: צילום: יאיר שגיא)

רגעי האימה במהלך הקניות לשבת: יצחק ממודיעין עילית הגיע לאזכרה של גיסתו ובכניסה לשוק הבחין במחבל שהחזיק סכין בידו. "ראיתי אותו דוקר אברך ואז ממשיך ודוקר אישה שהייתה בכניסה למספרה. אחרי זה הוא בא לכיוון שלי עם הסכין ביד, נפנפתי לו עם הכובע שלי ואז הוא עזב אותי והתרחק ימינה ואז שמעתי כמה יריות. חשבתי שהוא יפגע בי, נבהלתי מאוד, אני מרגיש שהחיים שלי ניצלו".

פרחן מאלק, פקח עיריית נתניה, היה ברחבת השוק כששמע את הצעקות והבהלה בעת פיגוע הדקירה שאירע שם הערב (ה'). מאלק מספר כי הצליח לבלום את המחבל עם ידיו. בתיעוד שפורסם נראים אנשים בורחים ואת המחבל נכנס למתחם מסוגר כשאין לו דרך לברוח עד שנורה. בפיגוע נפצע גבר בן 40 באורח קשה ולאחר שעבר ניתוח השתפר מצבו וכעת מוגדר בינוני. אישה בת 62 נפצעה קל.

"רצתי בכיוון ההפוך לצעקות ששמעתי וראיתי את המחבל רץ מולי עם הסכין ביד", סיפר הפקח. "הוא היה מבוהל ונכנס לפינה, ששם יש משטחים מעץ ואי אפשר לברוח. במהלך הניסיון שלי לבלום אותו מעדתי ונפלתי ואז הגיע המאבטח וירה בו עד שהוא התמוטט".

מחקירה המשטרה התברר כי המחבל הגיע לצומת הרחובות ששת הימים-שוהם שבנתניה, דקר אזרח בפלג גופו העליון, ואז המשיך בריצה לכיוון השוק, שם דקר אישה בפתח מספרה. ילד שראה את המחבל דוקר את הגבר והאישה החל לצעוק "מחבל מחבל" ופתח במנוסה כשהדוקר רודף אחריו.

תיעוד רגעי הפיגוע ממצלמות האבטחה

המחבל, בן 46 מאזור טול כרם, המשיך בריצה לתוך השוק כאשר אזרחים שהיו במקום ניסו לעצור אותו תוך השלכת חפצים עליו. לבסוף אזרח חמוש באקדח, מאבטח מסופרמרקט סמוך, התקרב למחבל, ירה לעברו וניטרל אותו.

מיכאל טוביאנה העובד בשוק סיפר: "ראינו מחבל שרץ עם סכין גדולה ביד תוך שהוא קורא קריאות בערבית. פקח התחיל לרדוף אחריו, הוא קילל את הפקח ואז התחלנו שלושה חברים לרוץ אחרי המחבל. במקום היה חרדי ששלף את האקדח שלו, אמרנו לו שמדובר במחבל ושיירה בו. הוא ירה כמה פעמים והמחבל התמוטט. שמרנו עליו שלא יזוז עד שבאה משטרה ומד"א. אנשים בשוק נכנסו ללחץ וחלקם ברחו מהמקום בבהלה. מזל שהצלחנו לתפוס אותו כי אחרת הוא היה נכנס לאזור הבסטות ואזרחים רבים עושים במקום את הקניות שלהם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר