לאחר חקירה

החסיד הנלהב של רכב הטסלה S הוא גם הקרבן הראשון שלו

ג'שועה בראון היה תומך נלהב של המכונית האוטונומית של טסלה. לפני כחודשיים בעת שצפה בסרט תוך כדי נהיגה נכנסה המכונית במשאית ענק והוא הראשון שמצא את מותו ברכב החדיש (רכב)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: מתוך James Majerus)

נהג אוטומטי זה ג'ושואה בראון (40) מאוהיו הוא ההרוג הראשון ברכב שנסע באופן אוטונומי לחלוטין, מבלי שהנהג אחז בהגה כנדרש על פי החוק ועל פי הוראות היצרן וכנראה מבלי שהביט על הכביש שלפניו. באופן אירוני בראון היה אחד מחסידיה הגדולים של הערכת האוטונומית של הרכב ונהג לפרסם סרטונים שמראים את ביצועיה.

לפי הערכות בארה"ב, מערכות האוטונומיה בטסלה S של בראון לא זיהתה משאית פונה על הכביש המהיר בוויליסטון, פלורידה. "הוא חצה את הנגרר שלי מבלי שהספקתי לזהות אותו כלל", אמר פרנק בארזי (62), נהג משאית הענק שהעיפה את בראון אל מותו.

לפני כשלושה חודשים פרסם בראון סרטון ביוטיוב, בו הוא מתעד כיצד "טסי", השם שהעניק לטסלה S שלו, מתחמקת באופן אוטונומי לחלוטין מתאונה עם משאית והעניק לה ולאיש מאחורי המותג החשמלי, אלון מאסק, מחמאות: "המכונית הכי טובה שאי פעם רכשתי", כתב.

לדבריו של בארזי, המכונית המרוסקת המשיכה בדהרה של כמה מאות מטרים עד שפגעה בעמוד. "כאשר הגעתי לרכב, נוגן עדיין הסרט הארי פוטר על המסך", אמר לסוכנות הידיעות AP.

הרשויות בארה"ב הודיעו כי יחקרו את תכנון וביצועי המערכת בה מצוידת הטסלה Sכדי לדעת האם מדובר בטעות של בראון או בכשל של המערכת של המכונית. בתיעוד חקירת התאונה שהגיע לידי כלי תקשורת בארה"ב, הובהר כי בזמן התאונה - שאירעה לפני כחודשיים - הייתה המערכת במצב "נהיגה אוטומטית" המיועד לשימוש בעיקר בכבישים מהירים, וכי עקב סינוור לא הופעלה מערכת הבלמים בזמן שהמכונית התקרבה לעצם העצום שלפניה. המשאית, כך עולה מדו"חות המשטרה, פנתה שמאלה כאשר הטסלה התקרבה אליה במהירות, בצומת ללא רמזור על כביש מהיר.

לדברי טסלה, זו תאונה קטלנית ראשונה בה מעורבת מערכת נהיגה אוטונומית לאחר כ-210 מיליון קילומטרים שצברה עד היום בצי מכוניות טסלה. עוד אמרו כי לפני שנעשה שימוש במערכת במצב אוטונומי לחלוטין, על הנהג לקחת בחשבון כי מדובר (רק) במערכת-תומכת, הדורשת מהנהג להשאיר את ידיו על ההגה בכל זמן, וכי עליו "להישאר בשליטה על הרכב כדי שיוכל להתערב בכל רגע".

רכבים אוטונומיים צוברים תאוצה בתקופה האחרונה ורק לפני כמה ימים השיק מרצדס דגם אוטונומי חדש שמאפשר אף הוא נהיגה כמעט אוטומטית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר