המירוץ לבית הלבן

הילרי, כסף ומגן דוד: התמונה של טראמפ שעוררה סערה

במהלך הקמפיין מקפיד דונלד טראמפ שלא להרגיז את המצביעים היהודים, אבל כרזה שהעלה לטוויטר עוררה כעס והובילה להחלפתה. בתקרית אחרת שאל כתב טורקי: "אתה חבר או אויב?" (חדשות)

ynet | כיכר השבת |
טראמפ (צילום: שאטרסטוק)

ציוץ של דונלד טראמפ שלועג להילרי קלינטון עורר סערה בטוויטר בגלל מגן דוד אדום שעליו הכיתוב "המועמדת הכי מושחתת אי פעם". בעקבות התגובות לתמונה עלתה בחשבון הטוויטר של המועמד הרפובליקני תמונה עדכנית ללא מגן הדוד.

על רקע שטרות של מאה דולר נכתב בתמונה כי קלינטון "עשתה היסטוריה" בגלל השחיתות שלה. בתחתית התמונה הופיע סקר של "פוקס" על קלינטון שבו ענו 58% מהנשאלים כי ההגדרה "מושחתת" מתאימה לה יותר מ"אמינה".

"למה יש מגן דוד?", תהה ג'וש שוורין שעובד במטה קלינטון. הפרשנית הפוליטית, אנה מארי קוקס, הגיבה לתמונה ואמרה כי "הסמליות כאן מאוד לא מעודנת". כמה רפובליקנים שמתנגדים לטראמפ הגיבו לציוץ, בהם רון נרינג, לשעבר הדובר של טד קרוז בקמפיין שתהה על נחיצות השימוש בסמל היהודי והאטסטרג הפוליטי פטריק רופיני שאמר כי מדובר בכרזה אנטישמית.

אתמול הכעיס טראמפ פעם נוספת כשבמהלך עצרת בחירות בדנבר שאל כתב טורקי אם הוא "חבר או אויב", ימים ספורים לאחר פיגוע ההתאבדות בנמל התעופה באיסטנבול. התקרית הייתה כשטראמפ מנה מדינות שלדעתו ארה"ב יכולה להגיע איתן להסכמים טובים יותר. "טורקיה", קרא הכתב מהקהל. "אתה מטורקיה אדוני? ברכותיי", אמר טראמפ ואז פנה לקהל. "אני חושב שהוא חבר. אתה חבר או אויב?", שאל את הכתב.

בשישי אחר הצהריים פרסם טראמפ גינוי חריף לפיגוע בקריית ארבע שבו נרצחה אתמול בשנתה הנערה הלל יפה אריאל בקריית-ארבע, ותקף את ההנהגה הפלסטינית על המשך ההסתה נגד ישראל. אחר כך פרסם גינוי חריף גם לפיגוע הירי הקטלני בדרום הר חברון שבו נרצח אחר הצהריים מיכאל (מיכי) מרק ובני משפחתו נפצעו, והוא קרא לאובמה להכיר בכך שמדובר בטרור ולגנותו.

"אני מזועזע מהרצח המחריד של הלל יפה אריאל בת ה-13, שהותקפה על-ידי טרוריסט פלסטיני בעודה ישנה בחדרה", כתב טראמפ בעמוד הפייסבוק שלו. "אני שולח את תנחומיי העמוקים ביותר למשפחת אריאל".

טראמפ תקף במילים קשות את התנהלות הרשות הפלסטינית: "ההסתה המתמשכת וההטפה לשנאה מצד ההנהגה הפלסטינית, כמו גם ההאדרה של הטרור, חייבת להיפסק מיד. אני קורא להנהגת הרשות הפלסטינית לגנות את הרצח הזה ולנקוט צעדים קונקרטיים להפסקת ההתנהגות הברברית הזאת".

המודעה נגד הילרי, לפני ואחרי

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר