מלווים את הרב מיכאל מרק הי"ד

הבת ספדה לאביה: "אבא שלי אני אוהבת אותך, שמור עלינו"

אלפים מלווים בעתניאל את הקדוש הרב מיכאל מרק הי"ד שנרצח בערב שבת לעיני ילדיו ורעייתו שנפצעה באורח קשה. הבת אורית ספדה לו בבכי: "אבא צדיק שלי תתפלל עלינו" (חדשות בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילומים: הדס פרוש - פלאש 90)

אלפים משתתפים בשעה זו (ראשון) בהלווית הקדוש הרב מיכאל מרק הי"ד שנרצח בערב שבת בכביש 60 לעיני ילדיו ורעייתו שנפצעה באורח קשה.

דקות לפני הגעת המיטה החלו האלפים בישיבת ההסדר בעתניאל לנגן ניגוני רגש, עין לא נותרה יבשה כאשר המיטה נכנסה ואלפים שרו בבכי את ניגון ד' בבות של חב"ד.

עשרת ילדיו התיישבו זה לצד זה בקדמת בית המדרש, ובבכי קורע לב חיבקו וחיזקו את הילד הקטן שהיה עד לרצח אביו.

ניגוני רגש בהיכל הישיבה (צילום: קבוצת "מדברים תקשורת")

בין היתר משתתפים בהלוויה נשיא המדינה ראובן ריבלין, אלוף פיקוד מרכז רוני דומה וקרוב המשפחה - ראש המוסד יוסי כהן, שרת המשפטים איילת שקד,וחברי הכנסת יהודה גליק ושולי מועלם.

אורית מרק, בתו של הרב מיכאל הי"ד, ספדה לו בזעקות שבר ובכי ואמרה: "אבא שלי, אני אוהבת אותך. אני לא מאמינה שנפרדים. רק לפני רגע חיבקת אותי ואמרת שלא תעזוב, ועכשיו אלוקים לקח אותך. אתה יודע למה? תמיד אמרנו שאבא שבשמיים לוקח את הכי טובים ואנחנו אוהבים אותך.

"אבא שלי, כמה טוב הוספת בעולם. כמה תרמת לאחרים, כמה עשית בשבילנו. כל דבר דבר שרק רצינו אתה נתת מכל הלב. אתה קיבלת אותנו כמו שאנחנו, וגם כשעשינו משהו לא בסדר היית איתנו. אבל עכשיו אבא אנחנו פה ואתה לא. תבקש מאבא שבשמיים שירחם עלינו.

"אבא, אמרת שלא תעזוב". הבת אורית סופדת (צילום: עפר מאיר - ynet)

"אבא, הלכת על ידי קידוש השם בעולם. ועוד אחרי שטבלת במקווה, אבא צדיק שלי. אתה צדיק, אבא. תתפלל עלינו, אנחנו נמשיך אותך אבא, נלך עם האמונה, עם כל החינוך המדהים שנתת לנו, אבא שלי, אני אוהבת אותך וכל כך מתגעגעת, שמור עלינו מלמעלה אבא שלי".

הבן יהושע מרק ספד לאביו בבכי ואמר כי "ככל שהשנים עוברות מתבררים עוד עומקים שלך. אבא איש קבלה, הכלה, נתינה אין סופית ומחשבה. אבא, מה אומר? מתנפץ לבי לרסיסים. טבעתי במצולות חסרונך. לקח אלוקים את מבוקשו, ואנחנו מה? את מי נקלל?".

נתנאל מרק, ספד גם הוא לאביו ואמר: "איש אשכולות, אדם גדול כל כך. כל מה שנגעת בו הפך לזהב. איש חסד כולך, נתת בלי שאף אחד ידע. הכל עשית בצניעות. אפילו את הישיבה שניהלת. ומסרת את נפשך ללמוד תורה. לא ויתרת על לימוד התורה בשביל להגדיל שם ה' בעולם. תראה את המשפחה, תראה איזה מפעל הקמת. איך אפשר לדבר עליך בלשון עבר? כל שבת הייתי מתייעץ איתך ושואל שאלות. ועכשיו את מי אשאל?".

הבת מרים בת ה-18.5 הקריאה את ההספד שכתבה על אביה: "אני יושבת וכותבת לך, ובוכה. ומרגישה ששום מילה לא יכולה לצאת. רק לפני שבוע היינו בשבת יחד, הסתכלתי עלייך וכמה אור יצא ממך. בסוף השבת נועה רצתה שנצטלם, ואמרו שיהיו עוד הזדמנויות - אבל עכשיו לא. תמיד היית איתי, תמיד האמנת בי, תמיד היית אבא שלי, בנפילות הכי גדולות. כמה כוח נתת לנו. אני מבטיחה לך שאני אהיה חזקה ואשמור על הקטנות ועל אימא. אבא, אנחנו יחד ונישאר יחד. זו המשפחה שבנית. תודה על 18 שנים שלא נתת לי ליפול. תזעק ל-ה' שירחם עלינו אבא".

הנשיא ריבלין בהספדו (צילום: עפר מאיר - ynet)

הנשיא ריבלין אמר בהספדו כי "אני עומד מול מותך מיכי, כואב ועצוב, ואיתי עומדת יחד אבלה אומה שלמה. בטרם נכנסה השבת גזלה אותך יד מרצחים לנגד ילדך. אני בן דוד שני לאמך זלדה. למדתי עליך שהיית איש רוח, מנהל שהוא מורה דרך, מעמודי התווך של הר חברון, ישר דרך וצנוע. אתה בן למשפחה רבת זכויות בתקומת הארץ".

הנשיא ריבלין הוסיף ואמר כי "הטרור מלווה אותנו מראשית ימינו כאן, אבל גם בשעה שדם נשפך אין בכך להחליש אותנו. איננו נחלשים ומרפים את אחיזתנו בקרקע. הטרור מעולם לא ערער את אחיזתנו בארץ. נמשיך להילחם בטרור ללא פחד. צה"ל וכוחות הביטחון יגדעו את המחבלים שגדעו את חייך".

שרת המשפטים איילת שקד אמרה בהספדה כי "בעתניאל גרים חלוצי הארץ, ואלוהים לוקח מפה את הטובים. קודם דפנה מאיר ועכשיו מיכי. הפכת את הישיבה למגדלור של תורה ואור. איש שמשלב בתוכו חול וקודש. איש שכל כוחו עשייה למען התורה והארץ. מי שמכיר את מיקי יודע שאור היה השם הנרדף שלו. בולדוזר של עשייה".

שקד הוסיפה ואמרה כי "התשובה שלנו לרצח צריכה להיות בנייה ועוד בנייה. זו דרכה של ההתיישבות. אנו נרדוף את המרצחים ואם משפחתם תומכת טרור - גם היא תשלם. תושבי יהודה ושומרון הם לא הבעיה הם הפיתרון. הם המגן של מדינת ישראל. בגופם מונעים את הקמת חמסטן ודאעשתן. הם התושבים במילואים כל החיים. לוחמים לא מדים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר