מנדלבליט פירסם את יומנו האישי: מפגשים אינטנסיביים עם נתניהו

במהלך שלושה חודשים קיים אביחי מנדלבליט 17 פגישות עם נתניהו - זהו אחד מהנתונים העולים מיומן הפגישות שהחליט היום היועמ"ש לפרסם בקביעות לעיני הציבור הרחב: "לחתור לשקיפות" (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
נתניהו ומנדלבליט. ארכיון (צילום: מארק ישראל סלם, פלאש 90)

אביחי מנדלבליט, היועץ המשפטי לממשלה, מודיע הבוקר (ראשון) על יוזמתו לפרסם לציבור הרחב באופן שוטף את פגישותיו ויומן פעילותו.

כבר היום הוא משחרר לפרסום באתר משרד המשפטים את היומן הראשון, שנסוב על התקופה שמחודש פברואר עד חודש אפריל 2016. היועמ"ש, כאמור, ימשיך ויפרסם כך באופן דומה מדי שלושה חודשים לערך.

היומן הנוכחי כולל את פירוט הפגישות והדיונים שנערכו בלשכת היועץ המשפטי לממשלה בתקופה זו. אמנם, חלק גדול מהפגישות כתובות בצורה עמומה ובאופן שלא תמיד ניתן לדעת מה היה נושא הפגישה.

"דיון עם שרת המשפטים", "דיון בעניין החלטת ממשלה", "דיון בעניין הגשת ערעור בתיק אזרחי", "פגישה עם איש אקדמיה", "חקירה פלילית" ו"פגישה עם איש תקשורת" - נכתב בחלק מהמקרים ביומן שהתפרסם, ללא פירוט במה מדובר ומי האנשים.

היועץ המשפטי לממשלה מסר בהודעה שלוויתה לפרסום היומן, כי "פרסום היומן באופן יזום משקף את תפיסת היועץ המשפטי לממשלה לפיה בתפקידו הוא משרת את הציבור, ובמסגרת זו יש לחתור לשקיפות, תוך הקפדה שלא לחשוף מידע חסוי או מסווג ושלא לפגוע בהליכים תלויים ועומדים. היועץ המשפטי לממשלה משוכנע שחשיפת היומן תתרום להיכרות של הציבור הרחב עם העשייה בלשכתו ועם המלאכה החשובה והמרובה שנעשית על ידי משפטנים ופרקליטים במשרד המשפטים, תוך מקצועיות, מסירות ותחושת שליחות".

"הצעד הזה יגרום להגברת אמון הציבור במערכת אכיפת החוק", מסיים מנדלבליט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר