האח הגדול גרסת המציאות

גוגל יודעת עליכם המון ועכשיו הכל באתר חדש

גוגל אוספת כל פיסת מידע אישי עלינו ועכשיו גם מאפשרת לנו לראות ולמחוק את המידע שאנו מעוניינים להסיר. כיצד ניתן לצפות במידע וכיצד ניתן למנוע מגוגל לעקוב אחרינו (דיגיטל, טכנולוגיה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

האתרים שביקרתם, החיפושים שעשיתם, האפליקציות שבהן השתמשתם ואיפה הייתם בכל רגע נתון - הכל מופיע באתר החדש שהשיקה גוגל תחת הכותרת "הפעילות שלי". גוגל ברוב טובה וחסדה אפילו מאפשרת לכם לדפדף במידע הרב שמצטבר שם ואפילו למחוק את הפריטים שנאספו.

להצהרתה של גוגל ניתן גם למנוע בעתיד את שמירת הנתונים למרות שאין ערובה אמתית לכך שאכן המידע לא נאסף על ידי החברה ורק לא מוצג באופן פומבי.

לא מדובר בהפתעה כולנו משתמשים במוצרים הנוחים והמצוינים של גוגל ללא עלות ומודעים לכך שבתמורה היא אוספת באדיקות כל פיסת מידע עלינו שעכשיו מוצג באתר החדש בו ניתן לראות את ציר זמן של כל הפעילויות השונות שביצענו על המכשירים השונים, מהמחשב והטאבלט עד הסמארטפון.

הפעילויות השונות מוצגות בסדר כרונולוגי וכוללות גם סיכום יומי. כך למשל תוכלו לראות אפליקציות שונות שהפעלתם בסמארטפון ומתי הפעלתם אותן במהלך היום; תוכלו לראות רשימה של האתרים בהם ביקרתם במהלך היום הספציפי בו תבחרו, תזכורות שקבעתם ועוד. בין היתר תוכלו לראות פרטי מידע שאספה עליכם גוגל בשירותים כמו מפות גוגל, Google News, Google Play, חיפוש התמונות של החברה, דפדפן הכרום, סרטוני וידאו שצפיתם ביוטיוב ועוד.

בנוסף, האתר משמש כמעין אינדקס לשאר השירותים של גוגל; תוכלו לבדוק, למשל את שירות המיקומים של גוגל, בו היא אוגרת היסטוריה מפורטת למדי של כל המקומות בהם ביקרתם אי פעם (במידה והGPS במכשיר שלכם פעיל כל העת; או לאזור הפרסומות בו תוכלו לראות את הפרופיל שלכם, על פיו ממקדים המפרסמים של גוגל את הפרסומות שלהם; או למשל לאזור בו שמורים כל חיפושי העבר שלכם, אותם תוכלו להוריד כקובץ למחשבכם האישי.

חשוב לציין, כי האתר שימושי לא רק בגלל שהוא מעלה למודעות שלנו את כמויות המידע שגוגל אוגרת עלינו אלא גם מאפשר לנו למחוק את המידע הזה בלחיצת כפתור. כדי למחוק פריט מסוים, כמו למשל וידאו שצפיתם ביוטיוב או אפליקציה שהפעלתם, לחצו על כפתור Delete שליד הפריט. מכיוון שמדובר לעתים במאות פריטים שונים ביום, גוגל גם מאפשרת למחוק פריטים רבים המסודרים לפי תאריכים מסוימים או על פי המוצר. למשל, תוכלו למחוק את כל החיפושים שביצעתם בגוגל או כל הסרטונים שראיתם ביוטיוב או סתם למחוק את כל הפעילות שלכם בטווח תאריכים מסוים.

כדי למנוע מגוגל לאסוף עליכם את המידע (או לפחות לחשוב שהיא לא אוספת אותו) תוכלו להיכנס לעמוד המידע אישי ופרטיות ושם להגדיר באופן ידני שגוגל לא תוכל להמשיך לאסוף את המידע מהאפליקציות השונות ומשירותיה השונים של ענקית הטכנולוגיה האם זה אכן יעזור לכם? אין תשובה ברורה אבל לפחות ניסיתם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר