מתיחות בקבינט

ליברמן הורה לקצין צה"ל לא להתייחס לבנט

השר בנט תוקף ללא הרף את הממשלה על טיפולה הרופס בטרור. לשר ליברמן זה נמאס, ובישיבת הקבינט שכונס אמש הוא הכה בו חזרה כשהורה לקצין צה"ל לא להתייחס אל השר בנט (אקטואליה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
השרים, בימים יפים יותר (צילום: אלכס קולומויסקי, ynet)

כבר זמן רב ששורר מתח בין השרים ליברמן ובנט. אמש (מוצאי שבת), זה כבר חדר אל תוך דיוני הקבינט. במהלך הדיון קטע שר הביטחון אביגדור ליברמן את רצף שאלותיו של שר החינוך נפתלי בנט: "אני מורה לך לא לענות לו", אמר ליברמן לאחד הקצינים הבכירים בקבינט.

ליברמן גם עקץ: "לא ייתכן ששרים יוצאים לתקשורת עם תכניות לקבינט. לא זכור לי ששמענו על תכנית 5 יחידות מתמטיקה לפני שהוצעה".

עוד קודם לכן יו"ר הבית היהודי בנט מתח ביקורת והציג פערים בין הצהרות הממשלה ובין המצב בשטח והדבר גרם לאווירה טעונה. עוד לפני כינוס הקבינט דרש בנט להקדים אותו ליום שישי ולא להמתין עד צאת השבת. הוא הגדיר את הנושא "פיקוח נפש" ואמר שהטרור לא ימתין לצאת השבת.

גורמים בסביבת בנט מתחו זמן קצר לפני הישיבה ביקורת חריפה על התנהלות הממשלה ועל המדיניות הרופסת, וטענו כי אין הרתעה והמחבלים הנוקטים בטרור כלל לא מפחדים: "הפעולות כרגע הן מעטות מדי ומאוחרות מדי ולא יעצרו את הטרור הויראלי". הם אמרו ותרמו מן הסתם למתיחות הקיימת גם כך מאז מינויו של ליברמן לשר הביטחון אל מול עיניו הכלות של בנט שהתיק הבכיר הובטח לו ערב הבחירות על ידי נתניהו.

עו טענו בסביבת בנט, כי ההסכמות שאליהן הגיעו נתניהו וליברמן כחלק מהתמודדות עם הטרור עוסקות בעניין ממוחזר והוסיפו כי מדובר בהחלטות ישנות, בהן הפשרת בנייה בקריית ארבע.

"בעוד אנו אבלים", אמרו מקורבי בנט, "משפחות הרוצחים חוגגות ועתידות לקבל משכורת חודשית גדולה. יש כאן טרור ויראלי מסוג חדש הדורש פעולות חדשות. המשך בפעולות המיושנות לא יבלום את הטרור. הגיע הזמן לשינוי כיוון רדיקלי. השר בנט לא יסתפק בתגובה רפה ומיושנת והוא יציג בקבינט את תכניתו המקיפה לבלימת גל הטרור הויראלי".

מלבד דברי ליברמן בדיון, המתיחות באה לידי ביטוי גם בדברים שאמר הבוקר השר יואב גלנט (כולנו) ל-ynet שמפרסם את הידיעה. "לא יכול להיות מצב שמי שחבר בתוך המערכת יתקוף במשתמע את הרמטכ"ל, ראש השב"כ ושרי הממשלה", טען גלנט נגד בנט.

מצידו של נפתלי בנט לא נמסרה תגובה רשמית להתקפות נגדו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר