מעורר השראה

שוקי גלבוע איבד עין כשהסתער על המחבל, והגיב: "הכל לטובה"

המחבל שרצח באכזריות את הלל בת ה-13.5, הספיק גם לגרום פציעה חמורה בעינו של שוקי גלבוע שהסתער עליו. כשהתעורר שוקי בבית החולים ונודע לו שהתעוור, הגיב באופן מעורר השראה (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
שוקי ושולמית (צילום: מתוך ynet)

"שתי המילים היחידות שהוא אמר לנו כשהוא שמע שהוא התעוור בעין ימין ולא יוכל לראות יותר היו - 'הכול לטובה'" - כך מספרת שולמית גלבוע על הרגעים שבהם יצא בעלה שוקי גלבוע מחדר הניתוח, וגילה כי איבד את עינו.

שוקי נפגע באורח בינוני עד קשה במהלך פיגוע הדקירה ביום חמישי בקרית ארבע, בבית שבו נרצחה הלל יפה אריאל הי"ד בת ה-13, וירה בעצמו במחבל. שולמית בטוחה: "אני מאמינה בו שהוא באמת ייצא מזה גם מבחינה פיזית וגם מבחינה נפשית".

שוקי גלבוע, העוסק בתחום הבנייה, מתגורר בקריית ארבע וחבר בכיתת הכוננות. הוא הוקפץ ביום חמישי סמוך ל-08:45 בבוקר, מיד כשהופיעה ההתראה על כך שדמות חשודה חצתה את גדר היישוב. תוך דקות הגיע ביחד עם חברי כיתת הכוננות לאזור הבית של משפחת אריאל.

במהלך הסריקות נכנס לבית המשפחה ביחד עם חנוך כהנא. הם הבחינו בנערה שוכבת פצועה במיטתה עם פצעי דקירה רבים, ואילו המחבל שארב להם בבית תקף אותם בסכין שניות לפני שהשניים ירו לעברו וחיסלו אותו.

שולמית אשתו, חזרה ליישוב רק רבע שעה קודם לכן, ממשמרת בבית החולים שערי צדק שם היא עובדת כאחות. שולמית, שהיא גם מתנדבת במד"א, שמעה גם היא על ההתראה ונדרכה: "תכננתי לישון - הכריזו בקשר שיש חשש לחדירה. בעלי לקח את הקשר והנשק ויצא מהבית. הייתה לי הרגשה לא טובה. אחרי חמש דקות קיבלתי בווטסאפ שיש שני פצועים קשה וידעתי שאחד מהם הוא בעלי. הייתה לי הרגשה מאוד קשה שזה הוא. החלטתי שאני יורדת לציר הראשי וברוך השם בדיוק כשירדתי למטה האמבולנס עבר", היא מתארת.

שוקי ושולמית גלבוע, בבית החולים (צילום: מתוך ynet)

גלבוע ממשיכה ומתארת בראיון ל-ynet את הרגעים הדרמטיים: "אספו אותי ממש לפני היציאה מהיישוב, עליתי על האמבולנס ועזרתי לצוות לטפל בו. עצרתי לו את הדימום ועברתי איתו את כל התהליך. ראיתי את העין איך היא חבולה. זה היה מאוד קשה. ברוך השם הקב"ה מוביל איתנו ובאותו יום קיבלתי כוחות שבאמת אין לי מושג מאיפה קיבלתי אותם. הוא איבד את עין ימין והתעוור בעין אחת".

"אני מתמקדת בבעלי ובפציעה ובכוחות שלנו", חשוב לשולמית להדגיש, "רוצה לתת כוחות לילדים שלנו וברוך השם הילדים שלנו גם מאוד חזקים". לשולמית ושוקי ארבעה ילדים, והזוג צפוי לחגוג בעוד חודשיים עשר שנות נישואים.

על התקדמות השיקום והטיפול בבית החולים, אומאת שולמית: "יש עליות וירידות. שוקי מאוד סובל ומאוד כואב אך לאט לאט מתחזק. זה עניין של תהליך שאנחנו עוברים עכשיו - הוא רק אתמול הסתכל על עצמו וראה את העין - יש בו המון כוחות. בעזרת השם אנחנו משפחה מאוד תומכת ועוזרת. עם ישראל מאוד תומך. אנשים שאנחנו לא מכירים מתקשרים ומרעיפים עלינו כל כך הרבה אהבה. מתל אביב, מהרצליה, מכל הארץ. חשוב לומר שלא רק ברגעים הקשים חשובה האחדות גם כשיש שמחה חשוב מאוד שעם ישראל יתאחד".

לשולמית גלבוע יש קרבה למשפחה שכולה: "אחות של בעלי היא שלומית פרץ, אשתו של אלירז פרז ז"ל שנהרג בעזה. אמו מרים פרץ איבדה שני ילדים - בלבנון ובעזה. בזמן הניתוח היא הגיעה לחזק אותי. אמרה לי משפטים מחזקים ומעודדים והייתה מדהימה. הבן של אלירז פרץ, אור חדש (12), הכול חזר אליו והדבר היחיד שהוא רצה זה לראות את שוקי - כשהוא ראה אותו שוקי חיזק אותו והיו שם עוצמות. האמונה בריבונו של עולם והקרבה לתורה זה מה שמחזק", אומרת שולמית בבטחה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר