קומבינה גזענית בירושלים

שערורייה: הספרדיות סורבו; האשכנזיות שינו כתובת והתקבלו

ילדות ספרדיות מפסגת זאב בי-ם לא התקבלו לבית ספר בנווה יעקב כי הן אמורות ללמוד בשכונתן. בנות אשכנזיות מאותה שכונה שינו כתובת במפתיע - והתקבלו. מנכ"ל החינוך העצמאי הוזהר (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
תלמידות חרדיות. אילוסטרציה (Kobi Gideon/Flash90)

הורים לבנות ספרדיות בשכונת פסגת זאב בירושלים טוענים כי בהנהלת בית הספר "בית יעקב - נווה בת שבע" בשכונת נווה יעקב לא מקבלים את בנותיהן רק בגלל היותן ספרדיות. לטענת ההורים, בנות אשכנזיות התקבלו לאחר ששינו את כתובתם לשכונת נווה יעקב בשיתוף פעולה עם בית הספר.

ההורים מספרים כי הבנות האשכנזיות שינו את כתובתן בתעודת זהות משכונת פסגת זאב לשכונת נווה יעקב, וכך התקבלו כביכול במסגרת 'קומבינה' לבית הספר האזורי בשכונה. הן (המשפחות הספרדיות), שלא היו מודעות לקומבינה, הגיעו להירשם וזכו לתשובה שלילית. לדבריהם, בבית הספר הודיעו להם שיש להקים עבורם בית ספר חדש בפסגת זאב.

מעדויות שהגיעו ל"כיכר השבת" עולה כי מדובר ב-12 בנות ספרדיות. לדברי ההורים, הבנות האשכנזיות "קיבלו הוראה" לשנות כתובת בכדי שיוכלו להתקבל לבית הספר.

התלונות שהגיעו לידי "כיכר השבת" הגיעו גם ללשכתו של סגן ראש עיריית ירושלים ומחזיק תיק חינוך חרדי בעיר צביקה כהן (ש"ס) שכבר נפגש בנושא עם מנכ"ל החינוך העצמאי האחראי על בית הספר.

בפגישה הבהיר כהן למנכ"ל: "או שכל הבנות יתקבלו או שאף אחת לא תתקבל, לא יהיה מצב שבת אחת תהיה בפנים ובת אחת בחוץ רק בגלל שהיא מזרחית".

בחינוך העצמאי הכחישו את הטענות, אך הבהירו כי הנושא יטופל. כהן ממשיך לעקוב אחר הנושא כשתלונות ההורים והתושבים ממשיכות לזרום ללשכתו.

צביקה כהן אמר ל"כיכר השבת" כי "אם נתחיל לשמוע, ואנחנו שומעים, שהעבירו חלק מהמשפחות את הכתובת לנווה יעקב, והספרדיות יצטרכו ללמוד בפסגת זאב בגלל שהן לא העבירו כתובת - זה לא יקרה אצלנו. לא יקרה. קיבלתי לא מעט תלונות. לא יהיה דבר כזה בירושלים שהאשכנזיות יעשו צעד קדימה על חשבון אחיותינו הספרדיות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר