מחשב VS מוח אנושי

תוכנת אינטלגנציה מלאכותית ניצחה בקלות את טייס הקרב הטוב ביותר בארה"ב

תכנת המחשב "אלפא" הביסה בקלות טייס קרב מהמנוסים ביותר בחיל האוויר האמריקאי ששימש בעבר כמדריך טייסי קרב והביס עד עתה כל תכנת אינטלגנציה מלאכותית. "היריב הגרסיבי ביותר שפגשתי" (דיגיטל)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: ליסה ונטר, אוניברסיטת סינסנטי)

במלחמה בין המחשב למוח האנושי נראה שהאחרון מובס לאחרונה בכל תחרות. לאחר שאלוף העולם בשחמט נכנע לתכנת המחשב עכשיו גם תורם של טייסי הקרב. מערכת לחימה אווירית מבוססת אינטליגנציה מלאכותית בשם "אלפא" הצליחה לנצח את המוח הטקטי המבריק ביותר שיש לחיל האוויר האמריקני.

המתמודד הוא קולונל בדימוס, ג'ן לי, שצבר ניסיון לא מבוטל בהטסת מטוסי קרב ואף היה מדריך טייסי קרב והתמודד בעבר מול כל מכונות האינטליגנציה המלאכותית וניצח אותן.

אך הפעם הקולונל אמר כך על האלגוריתם שניצח אותו: זהו היריב “האגרסיבי, סתגלני, דינמי ויציב שראיתי עד עתה”. הקולונל לא הצליח להשיג אף הפלה והופל בעצמו בכל פעם מחדש.

לי הוסיף, כי “נראה שהוא היה מודע לכל הכוונות שלי והגיב מיידית לשינויי הטיסה שלי ותצורת הטילים. הוא עבר בן רגע מפעולות התקפיות לפעולות הגנתיות”.

לדברי היצרנים יוכלו מטוסים שמונחים באמצעות התכנה לטוס לצדו של טייס אנושי ולסייע לו בלהט הקרב ובקבלת ההחלטות.

יצרני האלפא מסבירים כי ביכולתה של התכנה לחשב במהירות גבוהה פי 250 מכל מתחרה אנושי שעומד מולה ובאופן מפתיע מחיר החומרה של זול במיוחד. התכנה נבדקה על מעבד בעלות של 500 דולר אך לדברי היצרנים היא יכולה לפעול בקלות גם על מכשיר בעלות של 35 דולר. מה שכנראה פותר את השאלה האם בעתיד בשמים יהיו רק מחשבים ולא בני אדם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר