"עסקת שליט 2"

מגעים חשאיים: הדרישות המוגזמות של החמאס מישראל

ישראל באופן רשמי לא מנהלת משא ומתן עם החמאס אך ישנם מגעים חשאיים שתקועים מאחר וכל צד מתבצר בעמדתו. החמאס דורש שחרור 50 מאסירים רק כדי לפתוח במשא ומתן (חדשות, בארץ)

מפגינים להשבת החטופים. אמש (צילום: פלאש 90)

בידי ארגון הטרור החמאס ברצועת עזה מוחזקים גופותיהם של שני חיילי צה"ל, סגן הדר גולדין ז"ל וסמר אורון שאול ז"ל, שנפלו במבצע 'צוק איתן' והאזרחים אברה מנגיסטו והישאם א-סייד.

ישראל, באופן רשמי, לא מנהלת משא ומתן מול החמאס על החזרתם, אך ראש הממשלה שב ומצהיר כל העת כי ישראל תעשה ותפעל ככל יכולתה כדי להשיבם.

יוסי יהושע, מדווח הבוקר (שני) ב"ידיעות אחרונות" כי מתחת לפני השטח יש ניסיון להגיע להבנות שיאפשרו פתיחת משא ומתן, אך כרגע שני הצדדים מתבצרים בעמדותיהם.

לפי הדיווח ב"ידיעות אחרונות", גורם בכיר בישראל אומר כי "חמאס רוצה עסקת שליט 2 עם שחרור אלפי אסירים". בנוסף, חמאס דורש את שחרורם של 50 אסירים ביטחוניים שנעצרו לאחר חטיפת שלושת הנערים הי"ד, רק כדי שיסכים לשבת ולדבר.

ישראל, מסרבת כמובן, לפחות בנתיים, לתנאים של החמאס ודורשים פתיחה במשא ומתן ללא תנאים מקדימים. כאמור, כל צד מתבצר בעמדתו. ישראל הבהירה כי לא אינה מוכנה לשלם יותר מחירים גבוהים בעסקאות של החזרת חטופים, כשבמקרה של גודלין ושאול ז"ל, מדובר בוודאות בגופות.

הגורם הבכיר אומר כי "אנחנו לא מתכוונים לשלם על סימן חיים, אחרת נשלם על כל תנאי מקדים כזה".

לפי הדיווח של יוסי יהושוע, מטעם החמאס, האחראים על הנושא הם ראשי הזרוע הצבאית ולא המדינית, כך שהם מחויבים קודם כל לאסירים שלהם הכלואים בישראל ולא מעניין אותם הקמת נמל בעזה או הקלות בסגר.

בראש המו"מ עומד יחיא סינואר, שהיה כלוא בישראל ושוחרר בעסקת שליט. לצדו, מרוואן עיסא שמוגדר כסגן הרמטכ"ל של חמאס ורואחי מושתהא, בכיר נוסף בארגון.

כזכור, במסגרת עסקת שליט שוחררו 58 אסירים ליהודה ושומרון. לאחר חטיפת שלושת הנערים, הם נעצרו שוב. מאז, שמונה מהם שוחררו ו-50 עדיין כלואים בישראל.

לפי הדיווח ב"ידיעות אחרונות", הצעד היחיד שישראל מוכנה לבוא בו לקראת החמאס הוא שיפור התנאים והקלות מסוימות של 1,500 אנשי חמאס הכלואים בישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר