מהומות ליליות

צה"ל הרס בתי מחבלים בקלנדיה, הפלסטינים התפרעו ונפצעו

כוחות צה"ל, מג"ב והמנהל האזרחי הרסו הלילה בקלנדיה את בתי שנח המחבלים שביצעו פיגוע בשער יפו. במהלך ההריסה הפלסטינים התפרעו וירו לעבר הכוחות, שישה פלסטינים נפצעו (אקטואליה)

ב. ניסני | כיכר השבת |
עופר בן ארי והרב ראובן בירמכר. ברקע: זירת הפיגוע (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90 ומתוך פייסבוק)

כוחות צה"ל ולוחמי משמר הגבול נכנסו הלילה (שני) לקלנדיה, לבצע את הריסת בתי שני מחבלים שביצעו את פיגוע הדקירה בשער יפו בירושלים, לפני כחצי שנה.

מדובר בשני מחבלים, עיסא יאסין יוסף אסאף בן 19 וענאן מחמד צאלח חמאד בן 20, שהגיעו לשער יפו בירושלים, ביום רביעי י"א בטבת (23 לדצמבר 2015), התנפלו על הרב ראובן ברימכר ז"ל, ודקרו אותו ללא הפסקה, עד שחוסלו בירי של לוחמות מג"ב. מירי הלוחמות נהרג עופר בן ארי ז"ל.

תיעוד מחריד: רגעי פיגוע הדקירה בשער יפו (צילום: קובי אוזר, מתוך Ynet)

בעקבות החלטת הדרג המדיני על הריסת בתיהם, נכנסו כאמור כוחות גדולים של צה"ל, מג"ב והמנהל האזרחי לקלנדיה, בכדי להוציא לפועל את ההריסה.

את פעולות הריסת המבנים ביצעו לוחמי פלוגת ההנדסה של גדוד הסיור של חטיבת הנח"ל, ואלו נמשכו כארבע שעות בשל הצפיפות של מחנה הפליטים והעבודה הידנית בפטישים להרס הבתים, שבאחד מהם נהרסה הקומה בה התגורר המחבל ובשני נהרס הבית כולו.

במהלך הריסת הבית התפתחו במקום הפרות סדר של הפלסטינים. המתפרעים זרקו אבנים ובלוקים לעבר הכוחות ואף ביצעו ירי לעבר כוחות הביטחון.

צילום: דובר צה"ל

כוחות צה"ל ולוחמי משמר הגבול הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי חי ממנו נפצעו שישה פלסטינים. בנוסף, כוח צה"ל תפס נשק מסוג M16, שני מטעני צינור ומספר בקבוקי צבע דליקים אשר הועברו לידי כוחות הביטחון.

הלוחמות משחזרות: "שני המחבלים היו על הדקור" (צילום: דוברות המשטרה)

הרב ראובן בירמכר הי"ד, ר"מ בישיבת אש התורה, נרצח בפיגוע לאחר שנדקר בידי המחבלים. עופר בן ארי ז"ל נהרג מפצעי ירי, ככל הנראה לאחר שנורה בשוגג על ידי לוחמות מג"ב שנטרלו את המחבלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר