חברת "הנתיב המהיר" תובעת את... 'וויז'

כתב תביעה נגד חברת הניווט וויז הוגש על ידי חברת "הנתיב המהיר", על כך שהסירה מתוכנת הניווט הפופולרית את המסלול המהיר בכביש 1 בטענה שהוא מבלבל נהגים ויכול לגרום להם לקנסות (דיגיטל)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
( צילום: יוסף פאר)

להיות חברת הניווט המובילה בישראל זה גם יכול להוות גורם לתביעות וסיבוכים משפטיים. חברת "הנתיב המהיר" הגישה אתמול (ראשון) תביעה נגד חברת וויז בטענה כי הסירה בלא כל התראה את ברירת הניווט דרך הנתיב המהיר מאפליקציית הניווט שלה, שבה משתמשים מיליוני נהגים בארץ. התביעה הוגשה אתמול לבית המשפט המחוזי בת"א באמצעות עו"ד רם ז'אן.

"הנתיב המהיר" היא בעלת הזיכיון להפעלתו של פרויקט הנתיב המהיר, נתיב נסיעה באורך של כ־13 קילומטרים שנסלל לצידו של כביש מספר 1 מירושלים לתל־אביב החל ממחלף נתב"ג ועד למחלף קיבוץ גלויות בתל־אביב. הנתיב מאפשר לנהגים המבקשים להימנע מעומסי התנועה בכניסה לתל־אביב לנסוע בנתיב בתשלום בלי להיקלע לעומסי תנועה.

לטענת הנתיב המהיר כפי שנכתב בכתב התביעה המתפרסם הבוקר ב"ידיעות אחרונות", תקופה ארוכה איפשרה ווייז לציבור הנהגים לנווט דרך הנתיב המהיר, ונהגים רבים אף בחרו לעשות זאת. ואולם, לטענת התובעת, החל מלפני שנה באוגוסט 2015 החליטה ווייז באופן חד־צדדי וללא כל התראה מוקדמת להסיר לחלוטין את ברירת הניווט דרך הנתיב המהיר מאפליקציית הניווט. לטענת התובעת, היא פנתה לנציגי ווייז כדי לפתור את הבעיה, אך ללא הועיל.

עוד טענה הנתיב המהיר כי נמסר לה מנציגי ווייז שהסיבות להסרתה הגורפת של דרך הנתיב המהיר מהאפליקציה הן תלונות שכביכול הגיעו לוויז מנהגים על כך שהערכת הזמנים של האפליקציה שגויה בעקבות חישוב הזמנים דרך הנתיב המהיר, וגם כדי למנוע מצב של מעבר נהגים בטעות דרך הנתיב, דבר שעלול לחייב אותם לשלם את דמי השימוש או קנסות במקרה ולא שמו לב. התובעת טוענת כי היא הציעה מיוזמתה לשפות את הנהגים שייסעו בטעות בנתיב המהיר בעקבות השימוש באפליקציה של ווייז, אבל ווייז עומדת בשלה.

בתביעה טוענת הנתיב המהיר כי "בפנינו מקרה מקומם שבו חברה מונופוליסטית (ווייז) המחזיקה בנתח משמעותי ובכוח רב־עוצמה להשפיע על שגרת יומם של מיליוני אזרחים ומשתמשי דרך בישראל, מנצלת באופן חמור את מעמדה לרעה ומבצעת הטעיה צרכנית. עקב התנהלותה הפסולה של ווייז, מיליוני נהגים טועים לחשוב תוך הסתמכות על אופציית הניווט אשר מציעה להם ווייז, כי הם נוסעים בדרך המהירה ביותר למחוז חפצם, בעוד שלחלוטין אין זה המצב. זאת כיוון שקיימת באפשרותם במרבית המקרים ובפרט בשעות העומס בכביש מספר 1, דרך מהירה בהרבה – נסיעה בכביש הנתיב המהיר, אשר הינו נתיב נסיעה בתשלום (או בפטור מתשלום עבור רכבים פטורים כגון רכבי תחבורה ציבורית), אופציה שכאמור 'הודות' לווייז ציבור הנהגים כלל אינו מודע לה", נטען.

טרם הוגש כתב הגנה, אך סביר להניח שוויז תתנגד להנחה שהיא חברה מונופוליסטית שכן מדובר בשירות חינמי שכל אחד יכול להקים מולו מתחרה ללא כל הפרעה וללא כל סיוע רגולטורי ששומר על כל שוויז תהיה חברת הניווט המובילה של ישראל. מעבר לכך ציבור הנהגים ברובו יעדיף למנוע שימוש בכבישי אגרה ללא ידיעתו המלאה והחלטת וויז יכולה בהחלט להחשב כיעילה ונכונה עבור ציבור הצרכנים שלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר